خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع اصلاح طلبان بندر ماهشهر:

اهانت به ریاست جمهوری؛ عملی غیر اسلامی و خلاف قواعد مدنی ست

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۸۹

مجمع اصلاح طلبان شهرستان بندر ماهشهر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اهانت به رئیس جمهور محترم که با رأی ۲۴ میلیونی از سوی مردم انتخاب شده است را غیر عقلانی، غیر عقلائی، غیر اسلامی و خلاف قواعد مدنی می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن بیانیه ی مجمع اصلاح طلبان شهرستان ماهشهر، به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اهانت چند نفر به رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از مسؤولین که با رأی ۲۴ میلیونی از سوی مردم انتخاب شده اند در ماه مبارک رمضان و در هنگام راهپیمایی پرشکوه روز قدس که منصوب است به معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، روزی که بنا بوده و هست روز مبارزه با ظلم  ، استبداد و خودکامگی باشد را غیر عقلانی ، غیر عقلائی ، غیر اسلامی و خلاف قواعد مدنی می دانیم ، آن را عملی قبیح و وقیح دانسته و بشدت محکوم می نمائیم.

بدیهی است آنها که اجیر و مزدور و مواجب بگیرند ، وضع شان اظهر من الشمس و مبرهن است و رفتار و اعمالشان باید توسط مسؤلین امنیتی و قضائی مورد بررسی قرار گیرد و امید است چنین باشد ؛ لیکن بایستی به تمامی هم میهنان و ایرانیانی که دغدغۀ ایمانی و انقلابی دارند و بازیچه قرار گرفته اند توصیه نمود که به جای اعتنا و تبعیت از منفعت طلبان وتمامیت خواهان ؛ آنان که هیچ فکری جز تفکر خویش ، هیچ نگاهی جز نگاه خویش ، هیچ قرائتی جز قرائت خویش ، هیچ سخنی جز سخن خویش و هیچ رأی ونظری جز رأی ونظر خویش را برنمی تابند و به رسمیت نمی شناسند و بر افکار متحجرانه ی خویش اصرار می ورزند ؛ افسار فکر ، اندیشه و اعتقادات خویشتن را به آنان که خود را مبنای هر قاعده و قانونی می دانند قرار ندهند و به‌جای آن به مطالعه ی آثار مکتوب در سنت اسلامی و بررسی و ارزیابی تحلیل های وزین و دقیق علوم مرتبط با آنچه مبنای تصمیم آنان قرار می گیرد بپردازند و عملی را بدون اتکا به فکر و اندیشه مرتکب نشوند .

همه دقت کنند و لحظه ای تعمق و تفکر و مطالعه کنند و از خود بپرسند که این قبیل رفتارها همچون اهانت به منتخب ملت ، آن هم در چنین روزی، آیا با الفبای سیرۀ علمی و عملی معصومین علیهم السلام ، با فرهنگ ایرانی و یا با قواعد جامعه ی مدنی تطابق و سنخیتی دارد؟ مبنا و ملاک عمل شما کیست و چیست؟

آنان که اینگونه حرکاتی را مرتکب می شوند آیا از خود پرسیده اند که حتی برای اهداف مقدس و الهی ‌، می توان از ابزار و وسایل نامقدس که نه منطبق است با فرهنگ دینی  و نه با فرهنگ ملی  مانند دشنام و سب و توهین و ایجاد نا امنی و هرج و مرج ! مجازند بهره ببرند یا خیر؟

آیا کسانی که مرتکب اهانت به منتخب مردم شده اند از خود پرسیده اند کجای تاریخ این قبیل رفتارها توانسته است منافع قومی و ملی کشوری را تأمین کند و امنیت و آزادی و رفاه و توسعه و معنویت را به ارمغان آورد و ارتقاء بخشد؟

آیا با شنیده‌ها بایستی تحریک شد و به هر عملی و اقدامی آن هم خلاف هر اصل و  قاعده ای دست زد؟

کسانی را که این خطای آشکار و خلاف قانون را مرتکب شده اند به مطالعه ی بیشتر در امور و به تأمل و تعمق در آیات و روایات و دیگر متون علمی و قانونی فرا می خوانیم  تا موفق به شناخت حق از باطل و راه از بیراهه شده و از تبعیت غرض ورزان و خودسری های قانون شکنانه خودداری ورزند.

در این ساعات باقی مانده از ماه مبارک رمضان از خداوند رحمن و رحیم طلب می کنیم که به همگان سلامت اخلاق و رفتار عنایت فرموده و همه ی ما را از کوته‌بینی ، کوته فکری ، سطحی نگری و هر پندار ، گفتار و کرداری که خلاف عقل و قاعده و قانون باشد در تمامی امور دین و دنیا مصونمان بدارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز