خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت روحانی شعار نمی‌دهد/ امروز کشورهای خارجی زیادی تقاضای ملاقات با رئیس‌جمهور را دارند

معاون‌پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت روحانی به عزت و کرامت انسانها معتقد است و شعار نمی‌دهد، مدعیان حمایت از قشر محروم و آسیب پذیر خدمات دولت به این اقشار در دولت یازدهم را با دولت گذشته مقایسه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درهمایش حامیان دولت تدبیر و امید در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد گفت: کشور در اواخر سال 91 در زمینه های بین المللی،اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در شرایط بدی قرار داشت و قطعنامه‌های ظالمانه بر کشور ایران حاکم بود و هر روز شرایط سخت تر و ایران هراسی بیشتر می‌شد و حتی یک مقام سیاسی معمولی هم برای استقبال از رئیس‌جمهور وقت در فرودگاه‌های خارج از کشور حضور پیدا نمی کرد و اعتباری برای ایران و ایرانی وجود نداشت.

وی ادامه داد: دیدید آن کسی که گفت قطعنامه یک کاغذ پاره‌ای بیش نیست؛ چه وضعیتی را برای مردم بوجود آورد، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های زیادی بر اقتصاد کشور ایجاد کردند و حتی کشتی‌های به سمت ایران بایستی بازرسی می شدند و حمل کالا به سمت ایران بیمه نمی‌شد و دولت یازدهم در این شرایط توانست کشور را اداره کند.

امیری گفت: مدعیان فعلی کشور را در مسیری قرار دادند که ایران در ذیل بند 7 منشور سازمان ملل متحد قرار گرفت؛ یعنی اینکه کشور در خطر حمله و اقدامات نظامی قرار گرفته بود و همچنین کالاهایی در آن زمان وارد کشور شد که از نام آوردن آن هم خجالت می کشیم.

وی بیان داشت: تورم در دولت دهم بالای 40 درصد و رشد اقتصادی به منفی 6.6 درصد در کشور رسیده بود و هر روز شاهد نوسان قیمت ارز در کشور بودیم و هیچ ثبات اقتصادی وجود نداشت و در این حالت بود که هیچ سرمایه گذاری حاضر نبود به کشور وارد شود و حتی سرنوشت روزهای آینده بازار داخلی هم مشخص نبود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: وضعیت تحریم باعث واردات گندم شد و همچنین با ورود سموم زیاد شاهد مرگ های خاموش در جامعه بودیم.

او با بیان دستاوردهای مهم دولت در حوزه سیاست خارجی ادامه داد: دولت روحانی به عزت و کرامت انسانها معتقد است و شعار نمی دهد، مدعیان حمایت از قشر محروم و آسیب پذیر مقایسه کنند خدمات دولت به این اقشار در دولت یازدهم را با دولت گذشته؟ توجه به اقشار آسیب پذیر مثل بهزیستی و کمیته امداد در دولت روحانی بیش از سه برابر شد.

امیری با بیان اینکه دولت با یک توافق توانست آثار قطعنامه های ظالمانه بر اقتصاد کشور را خنثی کند ، بیان داشت: امروز صادرات غیرنفتی در دولت یازدهم از واردات پیشی گرفته و تراز تجاری کشور مثبت است و رشد اقتصادی به 8 درصد رسیده و تورم 40 درصدی مهار شده است.

وی اضافه کرد: امروز عزت ایرانی برگشته است و کشور های متعدد خارجی تقاضای ملاقات با رئیس جمهور دارند و هیات های خارجی برای سرمایه گذاری به ایران می آیند چرا ه ثبات اقتصادی و امنیت بر کشور حاکم است و واحد های تولیدی قبل از سال 92 تعطیل شده بودند و امروز با تسهیلات ارزان دوباره به چرخه تولید برگشته اند و امید را در جوانان می بینیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت یازدهم اداره کشور را در مسیر عقلانیت قرار داده است و این بدین معنا نیست که تمامی مشکلات حل شده است ولی دولت توانست در بسیار از زمینه ها موفق شود.

وی با بیان اینکه کشور را در وضعیتی مدیریت کردیم که با سقوط قیمت نفت روبرو بودیم، گفت: دولت سال گذشته لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق مختلف خصوصا روستاها، مناطق عشایری و مرزی و کمتر توسعه یافته را تقدیم مجلس کرد  و دولت در این شرایط توانست بدهی بانک مرکزی و بسیاری از مطالبات جانبازان،ایثارگران و فرهنگیان را پرداخت کند.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت یازدهم در زمینه های صنعت هوایی و ریلی در کشور پرداخت و افزود: دولت در گازرسانی و آب‌رسانی به شهر و روستاییان هم خوب عمل کرده است که در این منطقه آثار آن دیده می شود و امروز کشور با تلاش دولت یازدهم در مسیر درستی قرار گرفته است، اگر به دنبال امنیت، عزت و ثبات اقتصادی هستیم نباید به عقب بازگردیم و می بایست با حضوری پرشور و انتخابی آگاهانه در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه شرکت کنیم.

کد خبر : ۴۸۸۶۱۷