خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی:

لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تا ۱۵ اردیبهشت نهایی می‌شود/ «نجات مشهد» شعار ما نیست

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۳۷۶

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی گفت: جریان اصلاحات دنبال اصلاح وضع موجود با سازوکارهای قانونی است.

به گزارش ایلنا، رضا حیدری در نشست‌خبری با اصحاب‌رسانه اظهار کرد: جریان اصلاحی دل در گرو انقلاب داشته و دنبال اصلاح وضعیت موجود در چارچوب قانون کشور است.

وی انتخابات را کلیدی‌ترین رخداد عرصه سیاست دانست و افزود: در شرایطی که کشور در معرض تهدیدهای مختلف است، مشارکت حداکثری به عنوان یک شاخص ملی اهمیت فراوانی دارد.

حیدری با بیان اینکه برگزاری انتخابات رقابتی بستر مشارکت حداکثری را فراهم می‌سازد، گفت: این موضوع زمینه‌ساز رقابت واقعی و ایجاد شور انتخاباتی است در واقع باید تمامی برندهای سیاسی بدون مانع و برای پویایی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم همه دست اندرکاران هیئت انتخابات به گونه‌ای عمل کنند تا بستر رقابت و دنبال آن حضور حداکثری فراهم شود.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی تصریح کرد: با برنامه جامع و کامل که حاصل مطالعه فراوان در کارگروه برنامه‌ریزی و کمک اساتید دانشگاه‌ها است وارد عرصه انتخابات شده‌ایم.

حیدری عنوان کرد: در راستای اینکه شورای‌شهر یکپارچه را خیلی کارآمد نمی‌دانیم، دنبال جمع‌آوری لیستی فراگیر هستیم لذا در این لیست در جهتی حرکت خواهیم کرد که تمامی جریان‌هایی که با آنها وجوه مشترکی داریم حضور داشته باشند.

وی گفت: فرآیندی پیش‌بینی کرده‌ایم تا ۱۵ اردیبهشت لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان نهایی را اعلام کنیم در این زمینه بیش از 100 چهره وجود دارد که یا آمد‌ه‌اند یا در حال مکاتبه برای ورود هستند.

اخباری مبنی بر رد صلاحیت کاندیداهای ما شنیده شده!

حیدری درباره احتمال رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان و تاثیر آن بر لیست اصلاحات گفت: امیدواریم هیات‌های نظارتی بر انتخابات شورای‌شهر، به گونه‌ای عمل کنند که در این حوزه دغدغه‌ای نداشته باشیم. برای رقابتی بودن انتخابات نیاز است چنین اتفاقی نیافتد ولی در صورت چنین رخدادی از مسیر قانونی برای کاندیداهایی که رد صلاحیت می‌شوند استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: قانون پیش‌بینی کرده اگر شهرستان تصمیمی مبنی بر بررسی دوباره صلاحیت گرفت، در استان و در قدم بعدی در کشور نیز بار دیگر باید بررسی صلاحیت‌ها صورت گیرد.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی عنوان کرد: با این وجود براساس تقویم انتخابات افراد شاخص و شایسته را در لیستی واحد ارائه خواهیم کرد و در بستن لیست از جریان‌های همسو با دولت، تکنوکرات‌های متخصصی که دغدغه تغییر شرایط موجود را دارند و عناصر معتدل استفاده خواهیم کرد.

حیدری گفت: سازوکارهای لازم را برای جلوگیری از اشتباهات گذشته در نظر داریم تا در تبلیغات نیز موفق باشیم.

ستادهای انتخاباتی روحانی و شوراها در استان مجزا هستند

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: ظرفیت ستادهای شورا را کاملا در اختیار روحانی قرار خواهیم داد اما رییس ستاد روحانی، امینی بوده و در این ستاد نیز معاونت‌هایی حضور دارند که یکی از آنها معاونت اصلاح‌طلبان است که هماهنگی‌های لازم را صورت خواهد داد.

وی مطرح کرد: ما شعار نجات مشهد را ندادیم. این شعار توسط برخی مدیران اصولگرای سابق مطرح شده که این موضوع نشان‌دهنده نیاز به تغییر میان تمامی جریان‌های تاثیرگذار است. در تلاشیم با جمع دوستان به موفقیت برسیم.

آقای صاحبی مختار است آرزوهایی داشته باشد!

حیدری در واکنش به صحبت‌های یکی از اعضای شورای‌شهر مشهد مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان جایی در شورای شهر آتی نخواهند داشت، تاکید کرد: صاحبی هم مختار است آرزوهایی داشته باشد ولی بهتر است گزارش‌ عملکرد از شورای‌چهارم ارائه کند و خوب است مدیریت منابعی که داشتند را توضیح دهد.

وی افزود: خوب است صاحبی و امثالهم توضیح دهند چگونه در این سه سال به اندازه ۸ سال از ۸۴ تا ۹۲، اوراق مشارکت صادر کردند؟ اعلام کنند چند هزار پروانه شناور در اختیار بانک‌ها قرار گرفته؟ در این زمینه پروانه‌هایی داریم که از نرخ‌های شهرداری هم بالاتر است.

به تغییر معتقدیم حتی اگر سهمی نداشته باشیم

حیدری با بیان اینکه نوع نقدها در فضای مجازی نشان می‌دهد تغییر در شورای پنجم اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: به تغییر معتقدیم حتی اگر اصلاح‌طلبان در این تغییر وجود نداشته باشند. در انتخابات کلانی مثل مجلس نیز چنین رویکردی داشتیم. بیشتر چهره‌ها حزبی و تشکیلاتی نبودند و منافع شهر را بر منافع حزبی ترجیح می‌دهیم.

وی ادامه داد: محورهایی برای شورای آتی تعریف کرده‌ایم که نخستین محور، انضباط اقتصادی است. در این راستا باید ضوابط و مقررات مربوطه رعایت شود زیرا مردم ریال به ریال بودجه شهرداری را تامین می‌کنند‌.

شورای‌چهارم شعار نشاط مومنانه داد اما نفهمیدیم چه برنامه‌ای برای آن دارند

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی در ادامه عنوان کرد: اولویت‌های شهرداری‌مشهد نیاز به بازتعریف دارد؛ دوستان شعار نشاط مومنانه را دادند اما نفهمیدیم چه برنامه‌ای برای آن دارند.

وی اضافه کرد: یکی از این زمینه‌های نشاط، حوزه ورزش است. این حوزه می‌تواند جلوی خیلی از ناکارآمدی‌ها و اشکالات را بگیرد طوری‌که هر هفته هواداران یک تیم فوتبال دور هم جمع می‌شوند. این تعلق خاطر به یک تیم نیست، بلکه تعلق خاطر به استان است.

حیدری در ادامه گفت: متاسفانه توجهی به ورزش و تیم‌های لیگ‌برتری ما نشد‌ه و شرایط کاملا در این‌باره گویاست. در شرایطی که فرصت برای کسب نتایج بهتر و ایجاد شور و نشاط وجود داشت به دلیل بی‌توجهی، فرصت را از دست دادیم.

صدور بیانیه علیه آیت‌الله هاشمی و برجام، چه ربطی به شورای‌شهر دارد؟

وی با بیان اینکه در شورای‌شهر چهارم با رویکردهای سیاسی در این حوزه فعالیت کردند، عنوان کرد: به استان‌هایی مثل تهران و اصفهان بنگریم؛ این واگرایی را در آنجا نمی‌بینیم. توسعه شهرها در سایر استان‌ها بدون توجه به مباحث سیاسی برای پیشرفت شهر در نظر گرفته شده، چیزی که در مشهد نمی‌بینیم‌.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی افزود: با این شرایط علاوه بر اینکه کمکی به همگرایی نمی‌شود غالبا با رفتارهای نسنجیده افراد، واگرایی هم ایجاد می‌شود صدور بیانیه علیه آیت‌الله هاشمی و برجام چه ارتباطی به شورا دارد؟ دوستان می‌توانستند در احزاب خود بیانیه‌های متعددی صادر کنند اما شورای‌شهر مشهد چه ارتباطی به این مسایل دارد؟

وی عنوان کرد: باید بتوانیم مرزها را از هم تفکیک کنیم. تبدیل کردن شورا به یک باشگاه سیاسی عوارض بزرگی مثل همین واگرایی‌ها دارد که جامعه را دچار مشکل می‌کند.

شورای چهارم بگوید چند پروژه تحویل شورای پنجم می‌دهد؟

حیدری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری با تفاهم‌نامه فرق دارد، گفت: در حالی‌که ما با بحران جدی اقتصادی در مشهد رو‌به‌رو هستیم، شورای‌سوم ‌۲۰ پروژه مشارکتی تحویل دوستان داد، شورای‌چهارم بگوید چند پروژه تحویل شورای پنجم می‌دهد؟

سرمایه‌گذاران از مشهد و خراسان فراری شده‌اند

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی فرار سرمایه‌گذار را با بیکار شدن و عدم تولید شغل مساوی دانست و گفت: اعلام خواهیم کرد چه فعالیت‌هایی سبب شد تا سرمایه‌گذار از این شهر فراری شود؛ به عنوان مثال بسیاری از فعالان حوزه مسکن گفتند پروانه را گرفته‌اند اما انتهای کار و برای گرفتن پایان کار قانون تغییر کرده و با هزینه جدیدی روبه‌رو شده اند.

وی درباره ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهتر است در این زمینه منتظر اعلام‌نظر شورای‌نگهبان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز