خبرگزاری کار ایران

فرماندار لامرد اعلام کرد:

ثبت نام ۷۳۹ داوطلب شوراهای شهر و روستا در شهرستان لامرد

فرماندار لامرد از افزایش تعداد داوطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره پیشین در این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۳۹ داوطلب برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لامرد ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالله حسینی با حضور در جمع خبرنگاران؛ از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۰۳ حوزه انتخابیه روستایی و ۴ حورزه انتخابیه شهری در شهرستان لامرد خبر داد و افزود: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان لامرد در ۴۰ حوزه انتخابیه روستایی بخش علامرودشت، ۳۹ حوزه انتخابیه روستایی بخش مرکزی لامرد، ۱۲ حوزه انتخابیه روستایی بخش چاه ورز و ۱۲ حوزه انتخابیه روستایی بخش اشکنان برگزار خواهد شد.

فرماندار لامرد گفت: انتخابات شورای اسلامی روستاهای مهرآباد ماندگاری ، علی محسنی، گرازی از دهستان خیرگو و روستاهای حسین آباد و مزرعه زمان رستمی از دهستان علامرودشت و روستای دهو از دهستان کال و روستاهای حسین آباد خارزو و زنگنه از دهستانهای سیگار و حومه برای نخستین بار برگزار می شوند که این روستاها هم از نعمت شورا بهره مند خواهند شد و روستای گزدان عباس عبدالله از توابع دهستان سیگار براساس عدم حد نصاب جمعیت در این دوره از انتخابات؛ دارای شورا نخواهند بود. 

وی با اشاره به اتمام مهلت قانونی ثبت نام شوراها، اظهار کرد: ۷۳۹ داوطلب برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لامرد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۹۰ نفر در شهرها و ۶۴۹ نفر در روستاها هستند.

حسینی در ادامه، آمار داوطلبان ثبت نامی شهر لامرد را ۴۴ نفر، شهر اشکنان ۱۳ نفر ، شهر اهل ۱۳ نفر و شهر علامرودشت را ۲۰ نفر اعلام کرد.

حسینی از افزایش داوطلبان ثبت نامی زن در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان لامرد خبر داد و گفت: از این تعداد ثبت نامی کل شهرستان نیز آمار نامزدهای زن در روستاها ۴۳ نفر و شهر لامرد ۷ نفر و شهر اهل هم یک نفر و مابقی مرد هستند.

فرماندار لامرد گفت: احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا براساس جدول اجرایی ستاد انتخابات کشور، پس از بررسی در هیات اجرایی  شهرستان و هیات نظارت اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۴۷۲۸۱۲