خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری زنجان مطرح کرد:

حمایت از فرهنگ بومی ایرانی اسلامی مقابله با تهاجم فرهنگی است/ حجم واردات استان بیشتر از صادرات است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۵۵۵

استاندار زنجان، خبر از تقویت حوزه‌های فرهنگی و هنری استان داد وگفت: حمایت از فرهنگ بومی ایرانی اسلامی مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان، شامگاه دیروز دوشنبه (23اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان در خط مقدم خبررسانی و گزارشگری هستند، افزود: نباید بی مهری متوجه خبرنگاران شود، گفت: کار خبر و رسانه کار توام با سختی و کمی دستمزد است و خبرنگاران صرفا با عشق کار می کنند.

درویش امیری ، انعکاس مطالب خبرنگاران استان را با صداقت همراه دانست و گفت: تا به امروز قلم خبرنگاران استان با صداقت همراه بوده است.

استاندار زنجان، درمجموع  اخبار استان را اخبار نشاط افرین و امید افرین را از طرف خبرنگارن برشمرد و گفت: خبرنگاران در این راستا دارای نقش مهمی بودند.

مقام عالی دولت در استان، وفاق و همدلی بین مردم ، رسانه ها و مسئولان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان زنجان همدلی در کلیه حوزه ها وجود دارد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مسئولان استان زنجان به دنبال توسعه و رشد استان هستند، گفت: در سال‌جاری در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری داخلی و خارجی و حمایت شاهد وضعیت مطلوب بودیم و در سال آینده نیز با برنامه ریزی جامع تر این اهداف دنبال خواهد شد.

وی، استفاده از طرفیتهای استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان از این موارد برای اشتغالزایی استفاده خواهد شد.

استاندار زنجان، مشارکت اجتماعی و فرهنگی را در استان دارای اهمیت و رتبه برتر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان دارای پتانسیل در حوزه انجمن های خیری است.

وی، همچنین با بیان اینکه بالغ بر 290 سمن و تشکل فعال خیری در استان وجود دارد، گفت: این انجمنها به خوبی از ظرفیهای  مختلف مردم استفاده کردند.

استاندار زنجان،  انجمن های حوزه سلامت استان را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: باید حداکثر استفاده را در راستای حمایت از این انجمنها داشته باشیم.

استاندار زنجان، خبر از تقویت حوزه های فرهنگی و هنری استان داد وگفت: حمایت از فرهنگ بومی ایرانی اسلامی مقابله با تهاجم فرهنگی است.

این مقام مسئول دراستان زنجان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم انتخابات سال آینده گفت: با تاکید بر تکلیف همه ملت ایران برای حضور پر رنگ در انتخابات با حفظ قوانین در این زمینه ملزم هستند.

استاندار زنجان، با اشاره به منویات و منشور اخلاقی انتخابات توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: بر رعایت حق و حقوق بیت المال، تکالیف هیئت های بازرسی و ....در این منشور تاکید شده است.

وی، نقش مجریان انتخابات را مهم ارزیابی کرد و یادآورشد: پذیرش واجرای منشوراین انتخابات ضروری ا فصل الخطاب است.

استاندار زنجان، روز 30اردیبهشت سال آینده را روز رفاقت ملت ایران برشمرد وگفت: رقابت های تلخ و آزار دهنده آسیب به ملت و ایران است.

درویش امیری، با بیان گزارش 7 ماهه استان زنجان، در حوزه اقتصادی استان تصریح کرد: مهمترین کاردولت موضوع اشتغال و طرح رونق اقتصادی با دو محور تشکیل کارگروه تولید و رفع موانع و تسهیل تولید بوده است.

مقام عالی استان ، تامین سرمایه در گردش و حل مشکلات سرمایه در گردش و،  وجود طرحهای نیمه تمام دراستان در حوزه صنایع و آب کشاورزی را مهم دانست.

وی، با اشاره به بالغ بر 950 مورد متقاضی مشکلدار در حوزه تولید و اشتغال و رسیدگی به پرونده در این راستا گفت: در استان زنجان طرح رونق اقتصادی با 848طرع به بانکها 634پرونده معرفی ودر نهایت از این تعداد پرونده بعد بررسی تعدادی شامل قرارداد با بانک شدندکه

دراین زمینه 172پرونده را در حوزه معدن وبخش کشاورزی عنوان کرد.

وی در این خصوص اضافه کرد: در استان زنجان در مجموع 306میلیارد با 617طرح با 570میلیارد تومان از طرحها را شامل شده است.

استاندار زنجان، با اشاره به ایجاد بالغ بر4هزار و 30شغل در استان خاطر نشان شد: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شاهد اقدامات مطلوب و مهم در استان بودیم.

وی، همچنین حجم سرمایه گذاری استان را در سالهای اخیربا بالغ بر 415میلیون دلارعنوان کرد و افزود: دهه فجر سال آینده مجموعه گیربکس اتومات تحت لیسانس اروپا در زنجان به بهره برداری می رسد.

درویش امیری، با بیان اهمیت خط صادرات دراستان زنجان توسط صاحبان صنایع اقصادی و تجاری را مهم دانست و گفت: حجم واردات استان بیشتر از صادرات است.

وی، چرخه رونق در صاردات را دارای رشد مثبت برشمرد و گفت:در یازده ماهه سالجاری بالغ بر هفتاد و یک میلیارد تومان درآمد گمرک بوده است.

استاندار زنجان، سهم واردات استان را در سالجاری 243 میلیون دلار بوده است تصریح کرد: استان زنجان دارای روستاهای بیشتر با جمعیت فعال است.

درویش امیری ، افزایش در آمدی استانها را صرفا با مالیات عنوان نکرد و گفت: 53 درصد در آمد استان ربط به مالیات دارد.

وی، با اشاره به کسر 27 درصدی مالیات از کارکنان و کارگران دولت، افزود: فقط 26درصد از اصناف مالیات می پردازند.

استاندار زنجان، افزایش 15درصدی مالیات اصناف را منطقی برشمرد و گفت : وصول مالیات ازاصناف بر طبق در امد است و در آمد استان مبتنی بر عملکردها است و در نهایت افزایش مالیات اصناف با تلاش نمایندگان استان از 15درصد به 9درصد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز