خبرگزاری کار ایران

خداداد مقبلی خبر داد:

گشت‌زنی ٣٨ اکیپ راهداری در ایام عید نوروز در کرمان/کاهش ٦٨ درصدی تلفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۹۹۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در ٢٢ گردنه استان در تمام ایام نوروز گشت‌های راهداری مستقر خواهند بود و ٣٨ اکیپ راهداری مشغول گشت‌زنی در این ایام هستند.

به گزارش ایلنا، خداداد مقبلی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصادفات جاده‌ای و آمار بالای تلفات در استان کرمان افزود: ایام تعطیلات نوروزی با همکاری پلیس، کنترل بیشتری روی جاده‌ها صورت می‌گیرد تا از حوادث جاده‌ای پیشگیری شود.

وی ادامه داد: ٥١٢ دستگاه اتوبوس، ٦٥٨ مینی‌بوس حمل و نقل مسافر، سه هزار و ٥٢٧ خودرو سواری کرایه فعال در مسیرهای مختلف استان کرمان وجود دارد که با احتساب فعالیت حدود ٧٩ شرکت مسافربری، چیزی در حدود ٤ هزار و ٧٩٦ راننده در سیستم حمل و نقل استان کرمان تردد و فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ٩٣ هزار ٩٥٠ متر مربع از جاده های استان کرمان برای جلوگیری از تصادفات لکه گیری و ٣٢٨ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی آماده شده است اضافه کرد: همچنین ٥٠٠ کیلومتر از شیب راه های استان کرمان در سال ٩٤ و امسال تا این مقطع زمانی بیش از ٣٠٠ کیلومتر از شیب شیروانی هموار شده است.

مقبلی با اظهار به اینکه ٧٧٠ نفر در سال گذشته در جاده های استان کرمان جان خود را از دست دادند و 13 هزار نفر نیز مجروح شدند گفت: در حال حاضر ٢٥ دستگاه دوربین در کل استان کرمان وجود دارد که پس از نصب این دوربین ها ٦٨ درصد از تلفات جاده ای کاهش پیدا کرده و نصب ١٣٠ دستگاه دیگر در آینده کمک بیشتری به کاهش تصادفات خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در انجام امور ترمینال های مسافربری همکاری لازم را انجام می دهند افزود: مسئولیت واقعی ساماندهی ترمینال بر عهده شهرداری است زیرا پنج درصد از سهم فروش هر بلیط به شهرداری کرمان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی در ایام عید ادامه داد: تعدادی دستگاه LCD در ترمینال شهر کرمان قرار داده می شود تا مردم با اطلاع کامل در ایام نوروز بلیت سفر خود را تهیه کنند.

مقبلی در پایان با بیان اینکه در ٢٢ گردنه استان در تمام ایام نوروز گشت‌های راهداری مستقر خواهند بود و ٣٨ اکیپ راهداری مشغول گشت‌زنی در این ایام هستند، خاطرنشان کرد: ٤٥٠ دستگاه ماشین راهداری در ایام نوروز در مسیرها به صورت آماده باش حضور دارد و از دیروز کار نصب ٣٤٠ بنر در شاهراه های ارتباطی برای رعایت مقررات رانندگی آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز