خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر تبیان اصفهان اعلام کرد:

برگزاری سومین جشنواره پژوهش‌های دانش‌آموزی تبیان با حضور 400 دانش‌آموز در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۲۳۹

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان دفتر اصفهان از برگزاری سومین جشنواره پژوهش های دانش آموزی استان اصفهان به همت موسسه تبیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی حکمت منش در نشست خبری به مناسبت برگزاری سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی استان اصفهان که به همت موسسه تبیان در استان اصفهان برگزار می شود؛ اظهار داشت: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از سال 81 تاسیس و رسالت خود در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ایرانی را علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی با استفاده از ابزار و تکنولوژی روز دنیا دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه سه محور اصلی کاربر ملی، محتوای ملی و زیرساخت ملی سه هدف این موسسه در طول چند سال بوده است، افزود: این موسسه همچنین در حوزه تولید محصولات نرم‌افزاری و اپلیکیشن های موبایلی در بخش های مختلف از تولیدکنندگان شاخص و فعال است که تولیدات خوبی در این زمینه به بازار عرضه کرده است و اخیرا نیز یک دیتا سنتر فرهنگی قدرتمند و استاندارد در تهران ایجاد کرده است.

مدیر دفتر اصفهان موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به اینکه ایجاد بزرگ‌ترین دیتاسنتر فرهنگی کشور از دیگر اقدامات مؤسسه تبیان است، افزود: مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان سعی کرده است در راستای رفع نیازهای جوانان بخشی را تحت عنوان مرکز یادگیری مرتبط با آموزش به نسل نوجوان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه دارای مرکز یادگیری است، گفت: مرکز یادگیری شامل مدرسه اینترنتی و مرکز آموزش مجازی و غیره است و علاوه بر تولید محتوای مورد نظر این بخش‌ها، جشنواره پروژ‌ه های دانش‌آموزی را نیز برگزار می‌کند.

حکمت منش تصریح کرد: استعداد و پتانسیل موجود در میان دانش آموزان استان اصفهان در سطح کشور کم نظیر است و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان دفتر اصفهان دفتر اصفهان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و سایر دستگاه های مختلف قصد دارد سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی را در سطح استان اصفهان برگزار نماید.

وی با بیان اینکه هدف از این جشنواره  آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ تحقیق و پژوهش است، بیان داشت: اصفهان تنها استان فعال در زمینه برگزاری جشنواره استانی است و امسال نیز در روزهای 19 و 20 اسفند این جشنواره با حضور تیم های دانش اموزی،مسئولان کشوری تبیان و مسئولان استانی آموزش و پرورش در دانشکده فنی شهید مهاجر برگزار می‌شود.

مدیر دفتر اصفهان موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان برنامه های جشنواره را به سه بخش اصلی تقسیم کرد و گفت: سمینارهای علمی، مسابقات دانش آموزی و برپایی غرفه های دانش آموزی در رشته های ساخت سازه با ماکارونی، ساخت تجهیزات هوافضا و همچنین رباتیک از بخش های این جشنواره است که به ترتیب 50 تیم در بخش سمینار، 79 تیم در بخش مسابقات و 42 تیم در بخش غرفه هاشرکت می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این جشنواره آن این است که نفرات برتر رتبه بندی نمی شوند، بلکه هردانش آموزی که بتواند حد نصاب را کسب کند بدون محدودیت عددی، به عنوان برگزیده معرفی می شود؛ خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره ترویج روحیه تحقیق و پژوهش در دانش آموزان است که با همکاری آموزش و پرورش استان صورت می گیرد.

حکمت منش با بیان اینکه در سال گذشته تیم های مختلف شامل 300 دانش‌آموز برای این جشنواره ثبت نام کردند؛ افزود: امسال با افزایش 10 درصدی تعداد 400دانش آموز پسر و دختر اصفهانی در جشنواره دانش آموزی تبیان رقابت می کنند.

مدیر دفتر استان اصفهان موسسه فرهنگی تبیان خاطرنشان کرد: تمام محتواهای پذیرفته شده تیم های دانش آموزی شرکت کننده از سراسر استان در خاتمه بر روی سایت تبیان به نام برگزیدگان ارائه می شود.

گفتنی است، پس از برگزاری جشنواره و داوری آثار در روز پنجشنبه، در روز جمعه 20 اسفند اختتامیه با معرفی نفرات برگزیده در سالن اجتماعات دانشکده فنی شهید مهاجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز