خبرگزاری کار ایران

شامگاه دیروز صورت گرفت؛

گشایش نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۰۴۴

دهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی شب گذشته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی شامگاه دیروز دهم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق آغاز به کار کرد.

محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به حضور هنرمندانی از ٣١ استان کشور بیان کرد: ١٦٠ غرفه در این نمایشگاه دایر شده است که ١٤٠ غرفه به صنایع دستی و ٢٠ غرفه به سوغات اختصاص دارند.

وی ادامه داد: هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه دارای کارت صنعتگری و معرفی‌نامه از سوی معاونت صنایع دستی ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ١٥ غرفه این نمایشگاه به سازمان زندان‌ها، کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و اتاق بازرگانی کرمان اختصاص یافته که فعالیت‌های مرتبط با صنایع دستی انجام می‌دهند، به دایر بودن کارگاه‌های زنده تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان شهربابک در این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: در این نمایشگاه فرهنگ، هنر، سنت‌های صنایع دستی و نوآوری‌های جدید در کنار هم قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از سبک‌های کلاسیک، مدرن، قومی، معاصر تشکیل شده‌اند.

وفایی با تاکید بر ضرورت رونق اشتغال خانگی گفت: تلاش داریم با راه‌اندازی این نمایشگاه برای صنعتگران و مردم ایجاد انگیزه کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه تولید و صادرات صنایع دستی جزو سه استان برتر کشور است، گفت: ثبت جهانی گلیم شیرکی پیج سیرجان در دست اقدام است و میخواهیم شهر کرمان به‌عنوان شهر جهانی پته به ثبت برسد.

بر اساس این گزارش دهمین دوره از نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران از دهم لغایت شانزدهم اسفندماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان همه روزه از ساعت ١٤ الی ٢٣ آماده میزبانی علاقه مندان و عموم مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز