خبرگزاری کار ایران

در مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان عنوان شد:

حفاظت و نگهداری از اسلام آخرین توصیه آیت الله یکتایی به شاگردانش بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۰۳

امام جمعه خلخال با تشریح ابعاد مختلف شخصیت آیت الله یکتایی گفت: آخرین توصیه ایشان به شاگردانش حفاظت و نگهداری از اسلام بود .

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال امروز (5 اسفند) در مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی اظهار کرد: آیت الله یکتایی عمرخود راصرف ترویج دین و مکتب های اسلامی صرف کرد.

وی با اشاره به اینکه ایشان شخصیتی بزرگ و انقلابی  داشتند که از سنگر مقدس نماز جمعه محافظت می کردند، گفت: این عالم ربانی بیش از 20 سال به عنوان خطیب جمعه در خلخال فعالیت می کردند که هشت سال آن مربوط به دفاع مقدس بود.

امام جمعه خلخال با اشاره به نکته های درس آموز و عبرت آموز زندگی آیت الله یکتایی، گفت: به تاکید قرآن هم باید زندگی بزرگان و عاملان را نقل کنید و عبرت بگیرید.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به اینکه زندگی ایشان درس های برای نسل های امروز انقلاب دارد، افزود: هدایت انقلاب قبل از پیروزی و مدیریت ایشان بی نظیر بود.

وی به تدبیر ویژه آیت الله یکتایی در مدیریت انقلاب و حرکت با کمترین تخریب اشاره کرد و افزود: به فرموده ایشان انقلاب باید پیش برود ولی تلفات نداشته باشد.

امام جمعه خلخال، تیزبینی، آینده نگری را از دیگر ویژگی های آیت الله یکتایی عنوان کرد و گفت: دریافت اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام و انتشار آن بین مردم، مدیریت حرکت های مردمی و دلگرمی تبعیدها از دیگر اقدامات ایشان در مدیریت انقلاب در خلخال بود.

وی به بحث راه اندازی حوزه علمیه خلخال در سال 41 اشاره کرد و افزود: ایشان در این زمینه درگیری های بسیاری با عوامل رژیم داشتند.

حجت الاسلام رشتبری به دوران هشت سال جنگ و همراهی ایشان با رزمندگان اشاره کرد و گفت: د رهنگام بدرقه رزمندگان آیت الله یکتایی فلسفه جنگ و حضور در جبهه های جنگ را برای سربازان اعزامی تشریح می کردند.

وی با اشاره به 500 شهید تقدیمی خلخال در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: آیت الله یکتایی خانواده تمام این شهدا را همراهی و همدردی می کردند.

امام جمعه خلخال به روزهای پایانی زندگی ایشان اشاره کرد و گفت: تاکیدات ایشان به شاگران خود حفاظت از اسلام بود و اینکه بین مردم به گونه ای ظاهری نشوید که مردم احساس بی تقوایی از طلبه ها داشته باشند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام قاسمی یکی از شاگردان آیت الله یکتایی هم با نقل خاطراتی از دوران زندگی ایشان گفت: اگر بخواهیم ابعاد زندگی ایشان را تقسیم بندی کنیم زوایای بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه زندگی ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب و دوران مبارزات ضدپهلوی قابل تامل است، گفت: ایشان نظارت بر طلاب داشتند تا پیوسته درس بخوانند و از مطالعات جنبی پرهیز کنند.

شاگرد آیت الله یکتایی با بیان اینکه دوران مبارزه ایشان در رژیم طاغوت از دوران نوجوانی شان آغاز شد، گفت: خاطرات بسیاری از ایشان که کوه علم و زهد بود در عرصه مبارزات سیاسی قبل از انقلاب برجای مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز