خبرگزاری کار ایران

فرماندار ریگان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

برآورد 100میلیاردی خسارت سیل در شهرستان ریگان/ خسارت به 2 هزار واحد مسکونی

فرماندار ریگان از پیش‌بینی خسارات 100 میلیارد تومانی سیل اخیر در این شهرستان خبر داد.

امین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:‌ در بارندگی‌های اخیر در استان کرمان و شهرستان ریگان خساراتی به زیرساخت‌های مسکونی، جاده‌ای، بخش کشاوزری، باغات و تاسیسات آب و برق وارد شده که طبق پیش‌بینی‌های اولیه این خسارت ها مبلغی حدود صد میلیارد تومان برآورد شده است.

باقری افزود: در شهرستان ریگان ظرف روزهای گذشته بارندگی نداشتیم و از مناطق بالادست کوهستانی آبریزها به سمت شهرستان ریگان جاری شده‌اند و سیل ایجاد کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: بخش گنبکی نیز خسارت های عمده ای به لحاظ تاسیسات زیربنایی دیده و روستاهای اطراف این شهرستان مانند دهنو، فرمان‌آباد، اکبرآباد،‌ صالح آباد و بخش کشاورزی و باغات این منطقه خسارت دیده است. 

فرماندار ریگان ادامه داد: برای حفظ جان مردم روستاهای بخش گنبکی را کاملا تخلیه کردیم و با برنامه‌ریزی های انجام شده ساکنین روستا در مساجد، مدارس و اسکان‌های اضطراری جای دادیم.

فرماندار ریگان با بیان اینکه ظرف روزهای گذشته بطور مداوم از مناطق سیل زده بازدید داشتیم، ادامه داد: خوشبختانه شکستگی پل‌ها را در این منطقه نداشتیم و از این نظر خسارت جدی به راه‌های ارتباطی وارد نشده چرا که برای در امان ماندن پل‌ها از آسیب سیل جاده را برش داده‌ایم و آب در خاک فروکش کرد و به جاده خسارتی وارد نشد.

وی عنوان کرد: بر اثر سیل پیش‌بینی اولیه‌ این است که حدود 1500 تا 2000 واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده‌اند و تیم‌های کارشناسی در هر ارگان برای تخمین خسارت‌ها وارد منطقه شده اند و به زودی نتایج را اعلام می‌کنند.

فرماندار ریگان در پایان افزود: ما آمادگی کامل برای بارش های احتمالی در روزهای آینده را داریم و باید دیوارهای حفاظتی در برابر سیل تقویت یا احداث کنیم. 

گفتنی است سیل اخیر در استان کرمان در طول 25 تا 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کد خبر : ۴۶۱۸۹۱