خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تاثیر سیل بر بیش از 11 هزار خانوار استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تحت تاثیر قرار گرفتن بیش از 11 هزار خانوار و 44 هزار نفر در جریان سیل اخیر در استان کرمان خبر داد.

علی گنج کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در جریان سیل اخیر در استان کرمان بیش از 11 هزار خانوار و 44 هزار نفر متاثر از این سیل بودند و بسیاری از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.

گنج کریمی افزود: در شهرستان ریگان و فهرج بیش از 20 روستا را برای حفظ جان مردم تخلیه کردیم  که البته مشارکت مردم و کمک سایر ارگان‌ها در روند امدادرسانی بسیار نقش آفرین بود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم تنها متاسفانه یک مورد که پسر جوانی برای عکس گرفتن به کنار رودخانه رفته بود در آب غرق شد و هنوز در حال جستجوی جسد وی به کمک تیم‌های مردمی و امدادی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: پرواز بالگرد بالای سد نسا برای امدادرسانی به دو تا سه روستای بالای سد که 50 خانوار آنجا زندگی می‌کنند از دیگر اقدامات این جمعیت بود ولی متاسفانه شدت باد اجازه نشستن به بالگرد را نداد.

وی افزود: در حال حاضر در برخی شهرستان‌ها راه‌های روستایی دچار مشکل هستند و مسیرها مسدود است ولی خطری اهالی را تهدید نمی‌کند.

گنج کریمی افزود:‌ ستاد فرعی بحران در شهرستان بردسیر تشکیل شده و استاندار تاکید کرده تمامی راه‌های روستایی تا عصر امروز بازگشایی شود.

وی در پایان درباره کمک استان های همجوار به سیل زدگان گفت: از استان‌های سیستان و بلوچستان پتو دریافت کردیم و همچنین برای عشایر استان از مازندران چادر ارسال شد و از استان یزد نیز اقلام خوراکی و بیش از 20 تن نایلون دریافت کردیم.

کد خبر : ۴۶۱۷۸۴