خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار لامرد در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم اطلاعیه‌ها را از ستاد بحران شهرستان دنبال کنند/ به شایعات توجه نکنید

معاون فرماندار لامرد از تشکیل ستاد بحران شهرستان لامرد خبر داد و گفت: مردم اطلاعیه ها و تمهیدات لازم در خصوص حوادث احتمالی بارندگی‌ها را از طریق ستاد بحران شهرستان دنبال کنند.

سید مهدی احمدی زاده با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ستاد بحران شهرستان لامرد از 14 کارگروه تشکیل شده که صبح امروز جلسه آن تشکیل و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اداری برای مقابله با خطرات احتمالی بارندگی انجام گرفت.

وی ادامه داد: تمام پیش بینی‌های لازم براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی و ستاد بحران استان فارس انجام شده و همه‌ دستگاه‌های اداری جلساتی را به منظور هماهنگی بیشتر برگزار کردند و همچنین آمادگی های لازم برای مقابله با خطرات احتمالی از سوی ستاد مرکزی بحران شهرستان انجام گرفته است.

معاون فرمانداری لامرد ادامه داد: مردم اطلاعیه‌ها و اخبارها را از ستاد بحران شهرستان دنبال کنند و شهروندان محترم از اظهارنظرها و آمارهای نادرست در فضای مجازی که موجب نگرانی جامعه شده؛ خودداری کنند و به برخی شایعات فضای مجازی توجهی نداشته باشند.

احمدی زاده گفت: بدلیل استمرار بارندگی‌ها و سیراب شدن زمین، وقوع سیل و طغیان رودخانه ها دور از ذهن نخواهد بود و بنابر گزارش اعلام شده دستگاه‌ها در جلسه امروز ستاد بحران، تمامی اکیپ‌های امدادی در بخش‌های مختلف شهرستان مستقر شده اند و تمام امکانات اداری و بخش خصوصی برای امدادرسانی به مردم استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم روستا مشکلات خود را از طریق دهیاری ها به بخشداری و ستاد بحران و همچنین مردم شهر هم از طریق شهرداری و ستاد بحران اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

به موجب اخطاریه شماره 6 مورخ 95/11/23 و پیرو اطلاعیه شماره 21 مورخ 20 بهمن ماه 95 اداره کل هواشناسی استان فارس، باتوجه به نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تقویت رطوبت این سامانه از سمت دریای جنوب رخداد بارش های مداوم یا متناوب و شدید توام با رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ به ویژه از روز دوشنبه (95/11/25) تا جمعه (95/11/29) ، علاوه بر آب گرفتگی معابر و اختلال در آمد و شد، امکان طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن بیشتر مسیل ها به ویژه در نیمه جنوبی، غربی و نواحی مرکزی استان وجود دارد. همچنین به دلیل شدت بارش، خطر بالا آمدن سطح آب در نواحی مسکونی شهری و روستایی و صدمه به ساختمان ها و تاسیسات وجود دارد.

لازم به ذکر است با توجه به احتمال رخداد مه و کاهش دید حین بارندگی و پس از آن و بارش برف در نواحی شمالی و نقاط سردسیر و مرتفع امکان انسداد راه ها به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه ها، وجود دارد. پس از عبور سامانه نیز کاهش قابل ملاحظه دما و یخبندان پیش بینی می شود.

کد خبر : ۴۵۸۷۳۷