خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار صورت گرفت؛

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 27 طرح عمرانی و خدماتی در دره‌شهر

استاندار ایلام همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر به شهرستان دره‌شهر سفر کرد و 27 طرح عمرانی را مورد بهره برداری قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، امروز دوشنبه 18 بهمن ماه وهمزمان با ششمین روز از دهه فجر با سفر استاندار ایلام؛ بهره‌برداری و کلنگ زنی 27 طرح عمرانی و خدماتی در دره شهر آغاز شد.

محمدرضا مروارید به منظور افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دره شهر وارد شهرستان دره شهر شد و از سوی فرماندار، امام جمعه و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.

استاندار ایلام پس از مراسم استقبال رسمی در گلزار شهدای گمنام این شهر حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان گلگون کفن اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس، ادای احترام و گلزار شهدای شهرستان عطرافشانی کردند و سپس با حضور در جمع مردم دره شهر پارک یادمان شهدای گمنام این شهر را نیز کلنگ زنی کرد. به گفته مدیرکل منابع طبیعی ایلام، پارک یادمان شهدا دره شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز و زیبا سازی این مکان مقدس در سطح پنج هکتار احداث می شود. رضا احمدی اظهار کرد: برای اجرای این طرح مبلغ ۹ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی استان اختصاص یافته است.

در ادامه سفر استاندار ایلام در قالب طرح اشتغال‌زایی توان‌خواهان شهرستان دره‌شهر با مشارکت بهزیستی یک باب گلخانه افتتاح شد که یکصد میلیون تومان اعتبار آن کمک بلاعوض بوده است. در این گلخانه تولید نشاء گوجه، خیار، بادمجان و طالبی انجام می‌گیرد که زمینه اشتغال 6 معلول فراهم شده است.

مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) دیگر پروژه‌ای بود که در این سفر افتتاح شد. ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد در افتتاح یک باب ساختمان برای مددجویان شهرستان دره‌شهر گفت: در کل استان 1001 واحد مسکونی برای مددجویان افتتاح می‌شود که تاکنون تعدادی از آنها واگذار شده است و علاوه بر این بر روی 866 ساختمان مددجو تعمیر صورت گرفته است.

تعداد 631 واحد با مشارکت سپاه پاسداران ساخته شده است. که در سطح استان 218 میلیارد ریال هزینه شده است. در شهرستان دره‌شهر 108 خانوار مددجو با اعتباری بالغ بر 810 میلیون تومان صاحب مسکن نوساز شده‌اند و یا مسکن‌های آنها تعمیر شده است.
محمدرضا مروارید در ادامه سفر به شهرستان دره‌شهر خانه بهداشت روستای «دلفان‌آباد» از توابع این شهرستان را کلنگ‌زنی کرد، دل‌پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: 55 مرکز بهداشت درمانی شهری و خانه سلامت روستایی در سطح به‌سازی و نوسازی خواهد شد. وی تصریح کرد: در شهرستان دره‌شهر 5 خانه بهداشت شهری و 3 خانه سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال تجهیز و نوسازی می‌شوند.

کلنگ زنی برق رسانی روشنایی معابر از خروجی دره‌شهر تا روستای کله‌جوب به طول دو کیلومتر با اعتبار 150 میلیون تومان، افتتاح پل پشته‌ ماژین با سه دهنه‌ی 15 متری و بهسازی و آسفالت 600 متر با 700 میلیون تومان هزینه ، افتتاح فاز اول پارک ماژین با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان با 10 هزار متر مربع زیربنا و کلنگ‌زنی ساختمان آتش‌نشانی ماژین با 260 متر مربع زیربنا و 450 میلیون تومان اعتبار از دیگر طرح‌هایی بود که در سفر استاندار ایلام به انجام رسید.

کد خبر : ۴۵۶۶۰۰