خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و لشکری؛

مراسم محوری گلبانگ انقلاب‌ در سیستان و بلوچستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۵۵۷

مراسم محوری گلبانگ انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری و لشکری سیستان و بلوچستان در هنرستان مطهره شهرستان زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زاهدان، علیرضا نخعی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و آرزوی توفیق، صحت و سلامت برای سکاندار این نهضت بزرگ تاریخ ایران، مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق و سعادت برای دولت کریمه تدبیر و امید اظهار کرد: این مراسم  در ۶۷۰۰ مدرسه در سراسر استان و به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنگ انقلاب آغاز جشن‌های این دهه ارزشمند است، خاطرنشان کرد: این جشن‌ها تنها یک مراسم مفرح و نشاط آفرین نیست بلکه در واقع این جشن‌ها، جشن‌های معرفت و بصیرت‌اند.

نخعی متذکر شد: این‌گونه مراسم فرصتی است برای اندیشیدن به اینکه چه به‌دست آورده‌ایم و چه فرصت بی‌نظیری برای این ملت به یمن انقلاب اسلامی خلق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نخستین مراسم محوری دهه‌فجر استان در این لحظه برگزار می‌شد، بیان کرد: این انقلاب باعث شد تا حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی به یک نظام مردمی و اسلامی که شعار و محور او حاکمیت مردم در پرتو اسلام است، تبدیل شود.

وی اضافه کرد: ما به برکت انقلاب اسلامی آزاد هستیم و زیر یوغ کسی نیستیم، استقلال، آزادی و حاکمیت اسلامی شعارمحوری این انقلاب بود که‌ برای تحقق آن هزینه‌های زیادی خرج شده است.

نخعی بیان کرد: صدها هزار نفر از جوانان کشور از جان خود گذشتند تا ما فرصت توسعه و پیشرفت داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان ما با تلاش و کوشش، درس خواندن، روحیه انقلابی و حضور در  صحنه قدر شناس شهدای راه انقلاب خواهند بود

نخعی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی، فرهنگی بودن آن است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی دنبال توسعه و پیشرفت فرهنگی است.

نخعی، اخلاق‌مداری، با خدا بودن، ناظر دانستن خدا در تمامی لحظات، با دیگران خوب برخورد کردن، پرداختن به مسائل اعتقادی و مذهبی را محور فعالیت‌های تربیتی در مدارس دانست

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در سراسر کشور دنبال این است که همه ی فرزندان این کشور از نعمت تحصیل و تعلیم و تربیت برخوردار باشد و به برکت انقلاب اسلامی کسی نیست که امکان تحصیل برای او فراهم نباشد به عنوان مثال حتی در این استان با پراکندگی خاص خود امکان تحصیل برای همه دانش آموزان فراهم شده و 6700 مدرسه در استان دایر شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی 95 درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در استان سیستان وبلوچستان در کلاس‌های درس حضور دارند که با توجه به پراکندگی استان آمار قابل اعتنایی است .

نخعی با اشاره به اینکه  78 درصد نو آموزان پیش دبستانی در کلاس‌های درس حضور دارند، تصریح کرد: به‌یمن انقلاب شکوهمند اسلامی در استانی که از آن به عنوان بی‌سوادترین استان کشور یاد می‌شود، در بیش از 300 نقطه استان سوادآموزی ریشه‌کن شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت و تلاش دانش‌آموزان این مرز و بوم به تمامی اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

مراسم محوری گلبانگ انقلاب‌ در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مراسم محوری گلبانگ انقلاب‌ در سیستان و بلوچستان برگزار شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز