خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت صنعت اعلام کرد:

رشد 38 درصدی تولید خودرو در سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۲۴

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 38 درصدی تولید خودرو در کشور در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، فرزاد خلفی با بیان این که دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی و همچنین تولید ثروت از دانش، گام‌های عملی برداشت، افزود: در آینده ای نه چندان دور، کیفیت خودروهای داخلی از طریق مذاکراتی که با شرکت های مهم جهان صورت گرفته، متحول خواهد شد تا صنعت خودروسازی از مونتاژکاری به خودروسازی با دانش و رو به پیشرفت تبدیل شود. به عنوان مثال محصولات ایران خودرو که سال آینده وارد بازار می شوند مجهز به تکنولوژی های روز دنیا بوده که با مشارکت و بهره مندی از دانش فرانسوی ها تولید شده است. 

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر، بیش از 8 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی اتفاق افتاده که 5.55 میلیارد دلار آن بعد از برجام محقق شده است.

رشد 3.7 درصدی حوزه صنعت در سال جاری

وی با بیان این که در سال جاری شاهد رشد 3.7 درصدی بخش صنعت بودیم، اظهار داشت:برای نخستین بار تراز تجاری کشور مثبت شده و شاهد پیشی گرفتن صادرات از واردات بودیم. همچنین مطابق آمار، در سال 93 بیش از 500 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی محقق شده است.

خلفی، تأکید کرد: دغدغه مهم وزیر صنعت در حوزه خودرو، افزایش رقابت پذیری، افزایش کیفیت خودروها و خدمات پس از فروش آن و همچنین مشتری مداری است تا مردم بتوانند بر اساس مزیت های موجود دست به انتخاب بزنند. همچنین دیگر دغدغه مهم، متکی شدن به دانش و فناوری به جای خام فروشی است تا بتوان محصولاتی با ارزش افزوده بالا، تولید و صادر کرد.

مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت با تأکید بر اینکه متناسب با تقاضای مردم، امسال تولید خودرو 38 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: به طور قطع سال آینده کیفیت خودروهای داخلی متحول خواهد شد چراکه در حال رایزنی با شرکت های مهم تولید خودرو جهان هستیم تا انتقال دانش و تجربه آنان به داخل کشور را برنامه ریزی کرده و طی قراردادهایی با دیگر کشورها وضعیت تولید خودروی داخلی را ارتقا دهیم.

وی با اعلام این که در سه سال گذشته بیش از 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن کشور تزریق شده است، گفت: کیفیت خودروی ایرانی متناسب با قیمت آن افزایش می یابد و ما نمی توانیم سهم خودرو ایرانی را در اقتصاد کشور نادیده بگیریم و تولید خودرو در کشور را متوقف کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در دولت یازدهم به سمت کیفی سازی حرکت کرده، بیان داشت: سهم دولت در خودروسازی کشور کمتر از 15 درصد است و بیشتر نقش نظارتی دارد.

کیفیت ها ایده آل نیست

همچنین معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این نشست خبری با اشاره به اینکه وضعیت تولید خودرو در کشور نسبت به چند سال گذشته با بهبود نسبی مواجه شده است، تصریح کرد: با این وجود هنوز با ایده‌آل فاصله داریم و باید در راستای به روز کردن صنعت خودروسازی کشور تلاش کنیم.

شاهین آذری در خصوص حمایت وزارت صنعت افزود: اقدامات خوبی در راستای حمایت صنایع انجام شده و در بسته حمایتی وزارتخانه، تمامی محدودیت ‌ها همچون وجود چک برگشتی و اقساط معوقه در ارتباط با صنعتگران و تولیدکنندگان نادیده گرفته شد تا زمینه ارایه تسهیلات به آنها فراهم شود که خوشبختانه تعداد زیادی از واحدها برای دریافت این بسته حمایتی ثبت نام کردند.

وی مطالبات مربوط به قطعه سازان را موضوعی مهم در صنعت خودرو دانست و گفت: خوشبختانه بخش زیادی از این مطالبات پرداخت شده و امیدواریم این موضوع هر چه زودتر به طور کامل مرتفع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز