خبرگزاری کار ایران

استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

تصمیمات غلط در سالیان گذشته به شهر کرمانشاه لطمه‌زده است

استاندار کرمانشاه گفت: این شهر طی سالیان گذشته به تناوب دچار رها شدگی‌هایی بوده که حاصل آن پدیدآمدن یک شهر نامتناسب شده که شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی در نشست مشترک با یک هیات سرمایه‌گذار در حوزه شهری که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیریت شهری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زندگی افراد سرشار از تقاضاها، نیازها و خواسته‌های متفاوتی است که انسان‌ها زمان بسیاری را صرف برقراری توازن میان آن‌ها می‌کنند.
 
استاندار کرمانشاه ادامه داد:‌ در این میان انسان‌های خردمند توانایی بسیاری در برقراری توازن میان مسایل و عوامل مختلف دارند در حالیکه آدم‌های ضعیف‌تر ناتوان از برقراری یک توازن قابل قبول هستند. در واقع بخش عظیمی از زندگی انسان در این برقراری این توازن‌ها خلاصه می‌شود.
 
این مقام عالی استان حوزه شهری را یکی از عرصه‌های بسیار حساس مدیریتی توصیف کرد و گفت: متأسفانه در سالیان گذشته در حوزه مسایل شهری اشتباهات فراوانی رخ داده و این موضوع  مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.
 
وی افزود: در پیش گرفتن چشم اندازهای کوتاه مدت در زمینه برنامه‌ریزی آینده شهرها را با خطر جدی مواجه کرده است.
 
این مقام عالی استان ادامه داد: امروزه موضوع آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های جدی کلانشهر تهران است و متأسفانه هر سال بر میزان آن افزوده می‌شود. تداوم چنین وضعیتی عرصه را بر شهروندان تهرانی و دیگر کسانی که برای انجام کارهای اداری و شخصی به این شهر مراجعه می کنند کاملاً تنگ کرده است.
 
استاندار کرمانشاه گفت: این وضعیت نامطلوب به دلیل عملکرد نامناسب مدیریت‌های شهری در طول این سال‌هاست. ساخت و سازهای بسیار گسترده در برخی مناطق تهران مانع گردش باد در کریدورهای طبیعی شده و  به افزایش آلودگی هوا دامن زده است. کارشناسان معتقدند این آلودگی ها مانع بارش ابرهای پرباران می‌شود و این بسیار نگران کننده است.
 
رازانی خاطرنشان کرد: متأسفانه  کلانشهر کرمانشاه نیز در معرض چنین آلودگی‌های نگران کننده‌ای قرار دارد و نمی‌توان در مقابل این تهدیدهای زیست محیطی که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند بی‌تفاوت بود.
 
شهر کرمانشاه به تناوب دچار رهاشدگی‌هایی بوده است
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شهر طی سالیان گذشته به تناوب دچار رها شدگی‌هایی بوده که حاصل آن پدیدآمدن یک شهر نامتناسب و نازیبا است که شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.
 
این مقام عالی استان افزود: متاسفانه بافت فرسوده شهر وضعیت نامناسبی دارد و بیشتر شبیه بیغوله‌هاست که این حاصل تصمیمات غلط در سالیان گذشته است. در داخل شهر ساختمان‌ها و بناهای متعددی وجود دارند که توسط سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف نیمه کاره رها شده‌اند.
 
وی ادامه داد: همچنین برخی شهرک سازی‌های صورت گرفته در اطراف شهر غیر اصولی و غیر کارشناسی بوده و معضلات ترافیکی بسیاری را پدید آورده است.
 
 رازانی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان طی این مدت در فرایند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تمام توان خود را به کار گرفته که مصلحت شهروندان و خط قرمزهای قانونی و زیست محیطی و همچنین نظرات کارشناسی را در نظر بگیرد.
 
نباید با تصمیمات غلط معضل جدیدی برای شهر پدید آورد
 
استاندار کرمانشاه با تاکید بر این نکته که باید از اتفاقات بد گذشته درس گرفت خاطرنشان کرد: شهرک سازی‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری و ساخت و سازهای مسکونی در حوزه شهری باید با دقت و حساسیت کامل دنبال شوند و در ساخت و سازهای مسکونی و به ویژه در مقیاس بالا باید ضمانت‌های کافی از سرمایه‌گذار اخذ شود تا معضل جدیدی برای شهر درست نشود.
 
این مقام عالی استان افزود: سرمایه‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که شهر کرمانشاه بیش از این لطمه نبیند و شهروندان شاهد یک اتفاق مثبت در شهر باشند.
 
ایجاد مراکز تجاری بزرگ به رونق اقتصادی شهر کمک می کند
 وی با استقبال از طرح ایجاد مرکز تجاری غرب در شهر کرمانشاه اظهار داشت: ایجاد یک مرکز تجاری بزرگ در فضایی به وسعت 120هزار متر می‌تواند به رونق تجاری و اقتصادی شهر کمک بسیاری می‌کند. خوشبختانه سرمایه‌گذار این طرح نیز از سوابق و کارنامه خوبی برخوردار است و مدیریت ارشد استان از اجرای این طرح استقبال می‌کند.
 
 رازانی ادامه داد: چنین طرح‌هایی که قرار است به زائرین عتبات عالیات نیز خدمات رسانی کند باید دارای راه دسترسی مناسب و آسان باشند. البته به گونه‌ای که موجب افزایش ترافیک در بخش‌های پرترافیک شهر نشود.

کد خبر : ۴۵۱۸۳۸