خبرگزاری کار ایران

در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت؛

شیرین‌سازی برش هیدروکربنی پالایشگاه ایلام توسط پالایشگاه پارس جنوبی

عملیات دریافت و شیرین‌سازی برش هیدروکربنی‌پالایشگاه ایلام توسط پالایشگاه چهارم با حضور معاون‌وزیر نفت ومدیر عامل شرکت ملی گاز، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی و کارکنان پالایشگاه چهارم بررسی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی، بهزاد سالاری، سرپرست‌مدیریت پالایشگاه چهارم در نشست بررسی امکان دریافت،تفکیک و شیرین‌سازی برش هیدروکربنی پالایشگاه ایلام گفت: با توجه به حیاتی بودن این طرح و تاثیرات قابل توجه در پیشرفت اقتصاد کشور، این مهم در پالایشگاه چهارم در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
 
سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس‌جنوبی عنوان داشت: با توجه به این‌که زمان راه‌اندازی پتروشیمی ایلام هنوز دقیقا مشخص نیست، با برنامه‌ریزی و جلسات متعدد، در صورت امکان این برش برای تفکیک و شیرین‌سازی، به وسیله تانکرهای حمل گاز مایع به پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی انتقال یابد.
 
سالاری با بیان انتخاب پالایشگاه چهارم برای انجام این عملیات مهم گفت: پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با توجه به داشتن ظرفیت فضای خالی نسبت به انجام این طرح مهم انتخاب شده است و این مهم باعث افزایش در تولید این پالایشگاه خواهد شد.
 
این مقام مسئول در ادامه‌ این نشست با اشاره به مشخصات و ترکیب درصد برش هیدرو کربنی تصریح کرد: این برش حاوی مقدار قابل توجه‌ای (3/2 درصد وزنی) ترکیبات گوگردی است که با توجه به شرایط فرایندی پالایشگاه چهارم، یکی از چالش‌های اصلی پیش رو است.

وی در ادامه گفت: دریافت این برش هیدروکربنی به صورت ناپیوسته و نیاز به تعبیه‌ تانک ذخیره یا استفاده از امکانات موجود است.
 
سالاری خاطرنشان کرد: نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که تجهیزات دوار و ظروف جدا کننده پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی توانایی دریافت روزانه 500 تن گاز مایع خام پالایشگاه ایلام را دارا است.
 
سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان این نشست عنوان داشت: انجام این‌کار مهم، نیازمند بررسی‌های دقیق در زمینه‌های مختلف از قبیل مخاطرات ایمنی، مسائل بهره‌برداری و غیره است که باید با همت و تلاش متخصصان مربوط انجام شود.

کد خبر : ۴۵۱۶۲۱