خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد کردستان مطرح کرد:

بهره‌مندی از کالای استاندارد، حمایت از تولید ملی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۵۳۱

مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد: استفاده از کالای استاندارد به نوعی حمایت از تولید داخل و تولید ملی است و از کالای قاچاق جلوگیری خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، منصور لهونیان امروز در یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری برگزار شد از برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری "پیوه ر" خبر داد و افزود: این جشنواره با محوریت استاندارد در زمینه‌های، پوستر، شعر، روزنامه دیواری و هنرهای حجمی از طریق دانش آموزان مطرح می شود.

وی به اهداف کلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف جشنواره نهادینه سازی فرهنگ استاندارد در میان کودکان و نوجوانان است و این طرح باعث می‌شود که دانش‌آموزان با تکیه بر مهارت‌های خود در زمینه موضوعات جشنواره آثاری را خلق کنند.

مدیرکل استاندارد کردستان یکی دیگر از اهداف این طرح را تقویت کیفیت و استاندارد محصولات برای آحاد جامعه که این امر نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد همچنین با فرهنگ سازی تقاضای مردم برای خرید کالاهای بی کیفیت که از مرزهای غیر رسمی وارد کشور می شوند کاهش داده می شود.

وی ابراز داشت: مهم ترین نتایج حاصل از برگزاری جشنواره را می‌توان به حمایت از تولید ملی با استفاده از کالاهای ایرانی استاندارد و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد به این معنا که استفاده از کالای استاندارد به نوعی حمایت از تولید داخل و تولید ملی است و در نتیجه از کالای قاچاق جلوگیری خواهد شد.

لهونیان به آمار کارگروه طلای ضبط شده در شهرستان ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: سقز با تعداد 6 گشت مشترک و 47 واحد صنفی بازرسی شده و 262.62 گرم مقدار طلای ضبط شده و قیچی شده بیشترین سهم را داشته و مریوان با تعداد 7 گشت مشترک و 57 واحد صنفی بازرسی شده و 200.75 گرم مقدار طلای ضبط شده در رتبه ی بعدی قرار دارد و این آمار نشان دهنده  اتخاذ تدبیری شایسته در این امر دارد.

وی در خصوص آمار طلای ضبط شده در شهر سنندج هم گفت: سنندج با تعداد 5 گشت مشترک و 42 واحد صنفی بازرسی شده و 66.77 گرم طلای ضبط و قیچی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز