خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

تسهیل شرایط انجام «آزمون خاک» لازمه گسترش و نهادینه‌شدن آن در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۸۸۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی‌استان زنجان، گفت: گسترش و نهادینه شدن انجام «آزمون خاک» در بین بهره برداران بخش کشاورزی اثرات مثبت فراوانی در پی دارد و این موضوع باید به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اکبر کرامتی امروز با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی کشاورزان نسبت به مزایای انجام آزمون خاک تصریح کرد: بهره برداران بخش کشاورزی با آگاهی از آثار مثبت انجام این آزمون و نقشی که در کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد و نهایتا سودآوری بالا خواهد داشت به طور قطع خود در این راستا پیش قدم خواهند شد.

وی بسترسازی و تسهیل شرایط انجام آزمون خاک را لازمه گسترش و نهادینه شدن آن در بین کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه انجام آزمون خاک در بخش کشاورزی اثرات مثبت زیست محیطی ناشی از آن نیز در بلند مدت ملموس خواهد بود.

کرامتی با بیان اینکه هزینه انجام آزمون خاک بر عهده کشاورزان است، عنوان کرد: هزینه انجام آزمون برای تشخیص عناصر (NPK) در خاک مورد کشت و یا انجام آزمون کامل متفاوت است و در این بین انجام آزمون کامل به کشاورزان توصیه می شود چرا که یک بار انجام این آزمون برای سه تا چهار سال کفایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزان نباید انجام آزمون خاک را تحمیل هزینه اضافی قلمداد کنند چرا که این هزینه به واسطه مصرف به اندازه و اصولی کود و افزایش تولید در واحد سطح جبران خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز