خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس:

اجازه نمی‌دهم در انتخابات یک رای جابجا شود/ مدیران کم کار را برکنار می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۹۵۳

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات مهم است، تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد حتی یک رای به نفع گروه و جریانی جابجا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در طبس، سید مهدی طلایی مقدم در جمع اصحاب رسانه گفت: در انتخابات فرماندار رئیس اجرایی است و رئیس ستاد انتخاباتی شخص یا گروه خاصی نیست و به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد حتی یک رای جابجا شود و به نفع هر گروه و جریانی که باشد.

وی در خصوص بحث برگشت طبس به استان یزد خاطر نشان کرد: فرماندار نماینده عالی دولت در شهرستان است و نمی تواند در بحث تقسیمات کشوری ورود کند و در حال حاضر طبس در استان خراسان جنوبی است که استاندار و مدیران استان دید خوبی نسبت به طبس دارند.

فرماندار ویژه طبس افزود: در بحث مسائل سیاسی و اجتماعی در طبس وحدت نظر و یکپارچگی وجود دارد و مشکلی نداریم ولی در خصوص مسایل اقتصادی و عمرانی طبس عقب مانده است و دارای مشکلات بسیار زیادی است که در پیگیری این مشکلات همه مردم و مسئولان از جمله امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرستان، شهردار و خبرنگاران همه همراه و پیگیر هستند.

وی ادامه داد: برای موفقیت باید همدل و همصدا باشیم و این یعنی اینکه در خارج از شهرستان صدایی واحد از طبس به گوش برسد و آمادگی برای این همدلی و همصدایی در تمام مردم و مسئولان وجود دارد.

طلایی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت و نظام جلوگیری از خام فروشی است که این امر در برنامه ششم توسعه نیز تصویب شده است گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده معدنی به‌ ویژه زغال‌سنگ باید این شهرستان به پایتخت صنعت فرآوری زغال‌سنگ کشور تبدیل شود.

وی محورهای سند توسعه شهرستان طبس در افق ۱۴۰۴ را که تاکنون تهیه و تایید شده است را به این شرح برشمرد: طبس بامحوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستانی متحد ویکپارچه است.، پایتخت صنعت فراوری مواد معدنی بامحوریت زغالسنگ ،شهری دارای کارخانجات متعدد برای خدمات رسانی به راه آهن از جمله تعمیرات لکوموتیو و واگن، دارای حداقل یک مرکز پژوهش معدنی و مراکز آموزش عالی تخصصی مرتبط با معادن،لکوموتیو، گردشگری و کشاورزی ، پیشرو در انرژی های پاک از جمله بادی وخورشیدی ، قطب صنایع دستی و گردشگری مرکز و شرق کشور ، دامداری،دامپروری،کشاورزی و باغداری صنعتی همراه با صنایع تبدیلی و فرآوری ، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی با محوریت یوز آسیایی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با درخواست از خبرنگاران مبنی بر اینکه انتقادات و مشکلات مردم را منعکس کنند گفت: کمبود آب و خشکسالی از مهمترین مشکلات و بحران های ما است و پیگیری می کنیم از اعتباری که به استان خراسان جنوبی به این منظور اختصاص یافته است استفاده کنیم که استاندار خراسان جنوبی هم قول مساعد داده است.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرستان طبس را در خصوص آب شرب و بهداشتی عنوان کرد و گفت: در آینده خط دوم انتقال آب از سرچشمه های کارون به طبس خواهد آمد  و مجوز اینکار هم صادر شده و کارهای مطالعاتی آن آغاز شده است.

طلایی گفت: هرجا احساس کنم مدیری دچار کم کاری و ضعف شده است ورود کرده و وی را جابجا می‌کنم و در حال حاضر نیز مواردی در دست پیگیری است.

وی در خصوص کارخانه های کانسرام، کک و سیمان نیز گفت: تمام مسائل بانکی مرتبط آنها حل و فصل شده است ولی برخی مشکلات مدیریتی در این کارخانه ها وجود دارد و در جلساتی نیز از آنها دعوت کرده ایم که شرکت نکردند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم حق کارگر در این مسائل پایمال شود ولی امیدواریم این مشکلات به زودی مرتفع شود در غیر اینصورت از طریق حاکمیتی اقدام جدی خواهیم کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در خصوص انتقاد شهروندان از سرعتگیرهای زیادی که در سطح شهر نصب شده است نیز گفت: با نصب سرعتگیر موافق نیستم و بیشتر باید کار فرهنگی انجام شود و نصب سرعتگیر نیز در محل های خاص و تعریف شده باید انجام شود.

وی در خصوص شایعات جابجایی اداره کل راه آهن شرق به تربت حیدریه این موضوع را تکذیب کرد و گفت: این امر منتفی است اما در خصوص تقسیم شدن آن با توجه به طولانی بودن مسیر بحث هایی مطرح شده است که مخالفت خود را به صورت کتبی اعلام کرده ایم.

طلایی اظهار داشت: در خصوص ورزش شهرستان برنامه های خوبی دارم و اول باید امکانات و تجهیزات در همه بخش های مرکزی، دستگردان و دیهوک آماده شود.

وی بعد از خشکسالی بیکاری را مشکل دوم شهرستان طبس دانست و گفت: با برنامه هایی که دارم و همراهی مسئولان شهرستان امیدوارم در سال آینده بسیاری از مشکلات در این زمینه کاهش پیدا کند و در چند ماه آتی جذب نیرو در شهرستان نیز خواهیم داشت.

فرماندار ویژه طبس به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان طبس اشاره کرد و تصویب پرداخت دو درصد عمر

ان و آبادنی شهرستان از محل سود فروش معادن، ایجاد طرح جامع زغالسنگ با محوریت طبس، احداث معدن پروده 4 که دنیایی از کار و اشتغال است و بازگشت زیرساخت های معادن از بخش خصوصی به دولتی را از دستاوردهای این سفر عنوان کرد.

وی گفت: در دیداری که چندی پیش با مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی داشتم وی از برگزاری مناقصات انتقال گاز به دیهوک تا پیش از بهمن ماه خبر داد و ما نیز پیگیر احداث خط انتقال مستقیم گاز به دیهوک هستیم.

وی در خصوص برخی ادارات و سازمان ها که حقوق کارگران پیمانکاری آنها عقب افتاده است نیز گفت: طبس شهرستانی کارگری است و نباید با سایر شهرستان ها مقایسه شود و باید حقوق پرسنل شرکتی به روز شود.

طلایی با مطرح کردن ایجاد اداره عشایری در بخش مرکزی طبس برای رسیدگی به وضعیت عشایر این بخش و دیهوک گفت: اداره عشایری بخش دستگران نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

وی دو بانده شدن جاده طبس به یزد را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امسال برای این موضوع اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و خبرهای خوبی از این جاده به گوش می رسد که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس: شادی، نشاط و تفریح در چهارچوب تعریف شده قانون را حق مردم دانست و گفت: مطابق قانون دنبال این مسئله هستیم و طبس نیز هنرمندان بسیار شایسته ای دارد.

وی گفت: پیشنهاد کرده ام سردر باغ گلشن طبس به فرهنگسرا تبدیل شود و شهردار طبس نیز فردی کاری و سختکوش است که دنبال آبادانی و عمران شهر است و طرح های خوبی نیز پیگیری می‌کند که امیدواریم تا نوروز به سرانجام برسد و شورای اسلامی شهر نیز به وی اطمینان داشته و من نیز هرجا لازم باشد حمایت می کنم.

طلایی گفت: در سند توسعه شهرستان یکی از موارد دیگری که در حال مطالعه است تبدیل شدن طبس به قطب درمانی منطقه یا توریسم سلامت می باشد. و در خصوص پلی کلنیک تامین اجتماعی نیز قول داده شده که سریعتر تجهیز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز