خبرگزاری کار ایران

محسن کرمی:

افراد بی‌خانمان و بانوان نباید شب‌ها را در خیابان بگذرانند/ اشتغال معتادان جدی گرفته شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نباید افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه به ویژه بانوان، شب‌ها را در خیابان بگذرانند.

به گزارش ایلنا، محسن کرمی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، افزود: متاسفانه امروزه تمام جوامع درگیر اعتیاد‌ هستند و لازم است در این زمینه با واقع‌بینی سعی در ریشه‌کنی این معضل اجتماعی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اعتیاد مرزی بین مرد و زن، تحصیلکرده و بی‌سواد، اقوام، ادیان و جوامع مختلف قائل نیست و از هر روزنه‌‌ای می‌تواند به میان ما و جامعه وارد شده و شهروندان را تهدید کند.

کرمی از پیشگیری به عنوان اساسی‌ترین بخش برای ریشه‌کنی اعتیاد نام برد و تصریح کرد: با نجات یک معتاد، یک خانواده و حتی جامعه را از منجلاب خارج می‌کنیم، بنابراین نباید از تلاش برای درمان و بهبود معتادان خسته شویم.

وی با تاکید بر اینکه نباید افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه به ویژه بانوان، شب‌ها را در خیابان بگذرانند، گفت: در این خصوص باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کرمی با بیان اینکه در قسمت‌های مختلف مبارزه با اعتیاد فعالیت‌های مختلفی داریم، خاطرنشان کرد: اما این فعالیت‌ها پاسخگوی جامعه نیست و در نهایت تاثیر کافی در جلوگیری از رشد اعتیاد ندارد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سه سال گذشته، افزود: ابتدای آغاز فعالیت این شورا، کسی باور نداشت که بتوان کارهای تاثیرگذاری انجام داد اما هم اکنون برای ساماندهی مواد مخدر و معتادان در سطح مدارس، شرکت‌ها و کارخانجات، دانشگاه‌ها و سطوح عمومی جامعه برنامه‌های خوبی داریم.

کرمی، خواستار کمک شهرداری‌ها برای تامین اعتبار مراکز درمانی اعتیاد شد و افزود: هم اکنون شهرداری قزوین ماهانه 20 میلیون تومان هزینه به این موضوع اختصاص می‌هد که البته این میزان پاسخگوی نیاز استان نیست و باید سایر شهرداریها و دهیاریها در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود: اگر همراهی همه دستگاه‌های متولی برای مبارزه با مواد مخدر را شاهد باشیم طی سه سال آینده می‌توان اقدام های بسیار مفیدی را برای کاهش اعتیاد در استان قزوین انجام داد.

این مسئول در پایان با اشاره آمار اعتیاد در مراکز صنعتی و کارگری، افزود: در حال حاضر متوسط آمار کارگران معتاد استان قزوین از متوسط کشور بالاتر است بنابراین باید برای پیشگیری و کاهش اعتیاد در این اماکن بیشتر تمرکز کنیم.

کد خبر : ۴۴۳۷۹۴