خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خواستار شد:

مشارکت مردم کرمان در ساخت استانی توسعه یافته

استاندار کرمان از مردم کرمان به دلیل صبر و شکیبایی در برابر اجرای پروژه‌های عمرانی قدردانی کرد و تصریح کرد: امید است با مطالبه‌گری مردم پروژه‌های بیشتری در سطح استان اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه در ابتدای بازدید از صدا و سیمای مرکز کرمان در برنامه زنده صبح بخیر کرمان حضور یافت و به اهم اقدامات انجام شده در سه سال گذشته در حوزه‌های مختلف پرداخت.

وی گفت: استان کرمان برای آغاز فعالیت خود نیازمند وحدت سیاسی بود و خوشبختانه طی سه سال گذشته یک عقلانیت و وحدانیت سیاسی خوبی در استان حکم فرما شده و همین همگرایی موجب شد تا دولت زمینه‌های فعالیت و نشاط اجتماعی را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه در فضای جنجال و سیاسی کاری نمیتوان زمینه شادابی برای مردم فراهم کرد، گفت: در استان کرمان در این مدت توفیقات خوبی با محوریت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حاصل شد.

رزم‌حسینی به فعالیت‌های دولت در حوزه فرهنگی در سراسر استان اشاره‌کرد و گفت: هم‌اکنون نمایشگاه کتاب در جنوب استان در حال برگزاری است.

وی گفت: از آنجایی که استان چند بعدی است و باید نیازهای استان و بسترهای توسعه  تامین شود لذا پروژه‌های عمرانی درکرمان تعریف شد، چراکه بحث ترافیک یکی از مشکلات کرمان است و عدم چاره اندیشی آن را به یک معضل تبدیل کرده است.

استاندار کرمان با اشاره به جدیت شهرداری در اجرای پروژه‌های شهری ، خاطر نشان کرد: امید است  با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد ترافیک روان و شهری زیبا باشیم.

استاندار کرمان به تمدن و ظرفیت گردشگری استان کرمان اشاره کرد و افزود: در این مدت در جهت احیای میراث فرهنگی و تعریف شهر گردشگری کارهایی انجام شده و در حال حاضر 15 اثر میراث فرهنگی به طور همزمان در حال مرمت و بازسازی است.
وی گفت: مجموعه گردشگری قائم یکی از محجموعه‌های بی نظری است که می‌تواند به ظرفیت گردشگری تبدیل شود و آینده کرمان را در جهت نشاط وشادابی تغییر بدهد.

رزم حسینی تصریح کرد: پایه‌های نخستین تله کابین جنوب شرق کشور در کرمان و در مجموعه گردشگری قائم در حال اجرا بوده و هم اکنون منتظر جاده دسترسی آن هستیم که تا کنون این جاده هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید میرود طی چهار ماه آینده این جاده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: این تله کابین به طول 1600 متر و در موقعیت زیبا قرار گرفته که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کرمان بیان داشت: در بحث ورزش نیز سیاست استان بر این بود که هزینه‌ها در جهت قهرمان پروری بومی هزینه شود و در این راستا سند ورزش در استان تدوین و در سراسر استان اجرایی شده است.

وی با تاکید اینکه زندگی همراه با نشاط بدون تقویت اقتصاد خانوار امکان پذیر نیست، گفت: دراستان کرمان کارهای اقتصادی همزمان با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبتنی بر درون زایی آغاز شد و همین امر باعث شد شهرستان قلعه گنج به یک مدل اقتصادی در کشور تبدیل شود و این ایده در استان کرمان با تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی تکثیر یابد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمان دو موسسه بزرگ اقتصادی مسئولیت توسعه را به عهده گرفته‌اند، گفت: کویر بی نظیر شهداد به تازگی ثبت جهانی شده و ظرفیت گردشگری خوبی در منطقه وجود دارد و با فعالیت‌های موسسه اقتصادی در این بخش در آینده نزدیک فرودگاه خاکی شهداد به بهره‌برداری می رسد.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم مشارکت مردم در ساختن شهری توسعه یافته، گفت: مردم باید در حوزه اقتصادی با تغییر نگرش‌ها مشارکت نمایند و عزتمندانه خود را اداره کنند.

وی به شرایطی که در کرمان به وجود آمده اشاره کرد و افزود: زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سراسر استان فراهم آمده و با توجه به اینکه نرخ مشارکت در استان کرمان 4 درصد افزایش یافته، این کار باید استمرار یابد.

رزم حسینی در ادامه از مردم کرمان به دلیل صبر و شکیبایی در برابر اجرای پروژه‌های عمرانی قدردانی کرد و تصریح کرد: امید است با مطالبه‌گری مردم پروژه‌های بیشتری در سطح استان اجرا کنیم.

کد خبر : ۴۴۳۴۶۳