خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد:

تولید 63 درصد گاز کشور در پارس جنوبی/ سهم 60 درصدی در سبد انرژی کشور

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تامین بیش از 63 درصد گاز مورد نیاز کشور از پالایشگاه‌های پارس‎ جنوبی در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش ایلنا، مجتمع عظیم گازی پارس جنوبی از سال 82 با تامین سه درصد از تولید گاز کشور آغاز به کار کرده و اکنون 63 و هفت دهم درصد از تولید گاز کشور در این مجتمع پالایش و تامین می‌‌شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: 87 میلیارد و 610 میلیون متر مکعب گاز در 9 ماه امسال در پالایشگاه‎های این شرکت تولید شد.

مسعود حسنی افزود: این میزان تولید گاز نسبت به مدت مشابه پارسال 22 و هفت دهم درصد افزایش نشان می‎دهد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از 141 میلیون بشکه میعانات گازی هم در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد بیشتر شده است.

حسنی با اشاره به تولید بیش از 356 هزارتن گوگرد در این مجتمع تا پایان آذر، گفت: در این مدت 22 هزار میلیاردتومان درآمد حاصل از ارزش اضافه تولید نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌ایم.

 مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی تصریح کرد: با پایان عملیات توسعه در پارس‌جنوبی در سال 97 ، 80  درصد گاز کشور در این مجتمع تولید می‌شود که در مجموع 60 درصد از سبد انرژی کشور است. از 24 فاز پالایشگاهی طرح توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی تاکنون 13 فاز به طور کامل به بهره برداری رسیده و فازهایی مانند 17، 18،  19 و 20 و 21 با بخشی از ظرفیت خود در حال تولید هستند. 

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبى وظیفه نگهدارى و بهره‌بردارى از فازهای میدان گازی پارس‌جنوبی را برعهده دارد.

با بهره‌برداری از همه فازهای پارس جنوبی روزانه 850 میلیون متر مکعب گاز از این میدان مشترک تولید می‌شود.

کد خبر : ۴۴۳۲۰۷