خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی:

باید از ظرفیت‌ شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی استفاده کرد

استاندارخراسان جنوبی گفت: ساختمان هایی به منظور اسقرار برخی واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد و بلا استفاده رها شده است، از این‌رو باید تلاش کنیم تا بکارگیری مکانیزم‌های مشخص از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی به مرتفع شدن مشکلات موجود در کارخانه فولاد قاینات اشاره کرد و ادامه داد: منتظر ورود بخش خصوصی و سهم آورده وی در راه‌اندازی این کارخانه هستیم تا بتوانیم با رایزنی‌هایی که صورت گرفته هرچه سریعتر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با بیان اینکه این کارخانه سهم ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال در منطقه دارد، افزود: بعد از راه اندازی این کارخانه قطعاً شاهد راه‌اندازی صنایع پایین دستی و مرتبط نیز در این منطقه و استان خواهیم بود.

وی به نقش کارخانه‌هایی از جمله فولاد در توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: تمامی صنایع و فعالین در این عرصه می‌بایست در راستای توسعه صادرات و بازاریابی محصولات خود اقدام کنند چرا که نیاز بازار داخل قطعاً روزی اشباع شده و در فروش محصولات خود دچار مشکل خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی، به وجود ۴ بازارچه مرزی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: مطابق با برآوردهایی که صورت گرفته امیدواریم میزان صادرات کالا از مرز ماهیرود به کشور افغانستان تا پایان سال جاری به یک میلیارد دلار برسد که در مقایسه با میزان مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۲ درصد افزایش داشته است این در حالیست که با رایزنی‌هایی که با طرف افغانی صورت گرفته امیدواریم بازارچه یزدان نیز هرچه سریعتر فعال شود.

این گزارش حاکیست، استاندار خراسان جنوبی روز گذشته از کارخانه فولاد قاینات و نیز شهرک صنعتی این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست‌های آنان قرار گرفت.

کد خبر : ۴۴۲۷۷۳