خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان اعلام کرد:

ثبت گر‌م‌ترین دمای دی‌ماه زاهدان در 55 سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۶۹۷

مردم شهرستان زاهدان امروز گرم‌ترین روز دی‌ماه 55 سال گذشته را تجربه کردند.

به گزارش ایلنا، از ساعت 12 امروز دمای شهرستان زاهدان به 29 درجه سلسیوس رسیده که گرم‌ترین روز در دی‌ماه 55 سال گذشته است.

فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز نسبت به روز گذشته، دمای هوای زاهدان  5 درجه افزایش داشت.

وی افزود: این شرایط هوای گرم در سطح استان تا روز سه‌شنبه هفته آینده تداوم دارد و یخبندان شبانه نخواهیم داشت اما به‌طور موقت اواخر وقت پنج‌شنبه و جمعه همین هفته بین 2 تا پنج درجه در نیمه‌شمالی استان کاهش موقتی دما دور از انتظار نیست.

فرجی با بیان اینکه روز دوشنبه هم دمای هوای سراوان در گرم‌ترین لحظات به 28.9 درجه سلسیوس رسید، افزود: این دما رکورد 33 ساله گرم‌ترین روز دی‌ماه را در سراوان شکست.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بیشینه دمای روز دوشنبه سراوان 1.4 درجه سلسیوس گرم‌تر از رکورد قبلی ثبت شده، در  دی‌ماه سال 1387 بود.

فرجی افزود: پیش‌بینی شده روزهای آینده روند افزایش دما در سراوان ادامه داشته باشد.

وی گفت: همچنین امروز و فردا پنج‌شنبه در مناطق شمال استان وزش باد موقت و برخی نقاط همراه با گرد و خاک جریان خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: فردا در زاهدان و نواحی غربی استان وزش بادهای گرم جنوب – جنوب‌غربی شدت بیشتری دارد و سبب گردوخاک در این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز