خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی:

تفکر اصلاح‌طلبی با آرزوی براندازی نسبتی ندارد

معاون سیاسی دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت نمی‌توان از یک‌سو ادعای اصلاح‌طلبی داشت و از سوی دیگر، در پی براندازی نظام موجود بود.

مسعود رهبری در گفت‌وگو با ایلنا، جوهرۀ تفکر اصلاح‌طلبی را پذیرش نظام مستقر و حرکت بهبودخواهانه در چارچوب قوانین و قواره‌های آن نظام دانست و اظهار داشت: نمی‌توان از یک‌سو ادعای اصلاح‌طلبی داشت و از سوی دیگر، در پی براندازی نظام موجود بود.

وی با تقبیح شدید تقاضا از دولت‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی کشور تصریح کرد: اختلاف میان اصلاح‌طلبان با بخشی‌هایی از جناح حاکم، هرچند اختلافی واقعی است، تماماً امری داخلی و مربوط به خانوادۀ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و هیچ قدرت خارجی حق مداخله در آن را ندارد.

رهبری، مطالبۀ دموکراسی و حقوق بشر را مطالبه‌ای اصیل و مبتنی بر اصول عقلی و شرعیِ مورد اعتقاد اصلاح‌طلبان عنوان و خاطرنشان کرد: آن‌دسته از دوستان جناح رقیب که این مطالبات را غربی و غیر اصیل و فتنه‌گرانه قلمداد می‌کنند و نیز آن افراد غافلی که در پشت این واژه‌های ارزشمند پنهان‌شده دست دریوزگی به بیگانگان و افراد بدنامی مثل دونالد ترامپ دراز می‌کنند، بخواهند یا نخواهند در مسیر واحدی قدم برمی‌دارند و آن بدنام کردن نهضت آزادی‌خواهانۀ صدوپنجاه‌ساله و اصیل مردم ایران است.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی مقایسۀ نظام جمهوری اسلامی با گروهک جنایت‌کار داعش را نشانۀ آشکار سوء‌غرض و بدطینتی امضا‌کنندگان نامه به ترامپ دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی در ذات خود برآمده از آرمان‌هایی اصیل، انسانی و اخلاقی است و قانون اساسی این نظام، به‌منزلۀ ثمرۀ مبارزات آزادی‌خواهانه و عدالت‌جویانۀ ایرانیان، تا حد زیادی توانسته است این آرمان‌ها را در سطور خود متجلی کند. رهبران و مدیران این نظام نیز به‌رغم تمام انتقادهایی که ممکن است بر عملکرد آنها وارد باشد، هرگز درخور مقایسه با عناصر ددمنش داعش نیستند و چنین مقایسه‌هایی بیش از آن‌که دلیل خردپسندانه داشته باشد، برخاسته از علت‌ها و معضلات روان‌شناختی امضاکنندگان این نامه است.

وی در پایان، توافق هسته‌ای و برچیده‌شدن بسیاری از تحریم‌ها را محصول حاکمیت عقل و تدبیر و دوراندیشی در داخل کشور و در میان تصمیم‌گیران بین‌المللی دانست و گفت: هر موضع و کنشی که در جهت بازگشت فضای تنش‌آلود و خصمانۀ گذشته و نقض توافق تاریخی برجام صورت گیرد، هم‌صدایی با اقتدارگرایان داخلی و جنگ‌سالاران خارجی است و کم‌ترین مناسبتی با منافع واقعی ملت ایران ندارد.

کد خبر : ۴۴۲۵۱۰