خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

جلوگیری از خام فروشی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی حوزه صنعت و معدن اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی مواد خصوصاً در حوزه معادن از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمدرضا نعمت‌زاده یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی را ایجاد ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد خصوصاً در حوزه معادن از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

وی بر تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط در رفع موانع پیش روی معادن در طبس تاکید کرد و گفت: در سیاست‌های ۲۴ گانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، توجه به معادن به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی حرکتی دولت تدبیر و امید قرار دارد، افزود: با عنایت به کمبود منابع آبی، توجه به صنایع کم آب بر باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار داشته باشد.

وی بر بهره‌گیری از معادن به عنوان یک نعمت الهی و خدادادی تاکید کرد و گفت: ایران در تنوع مواد معدنی و برخورداری از معادن از میانگین متوسط جهانی بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۶۰ نوع ماده معدنی در استان خراسان‌جنوبی، ۲۰ ماده آن قابل استحصال است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی باید به سمت توسعه صنعت نیز حرکت کرد.

وی ضمن تاکید بر راه اندازی هرچه سریعتر پژوهشکده زغال سنگ در طبس ،تولید کنسانتره زغال سنگ را اولویت اصلی شهرستان طبس ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این زمینه در شهرستان طبس وجود دارد باید تولید این محصول در شهرستان طبس افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت معادن غنی که در این استان وجود دارد برای پیشرفت و توسعه کشور، استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس هر چه بیشتر و بهتر استفاده شود.

نعمت زاده، به فراوری سنگ‌های معدنی تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز اقدامات بسیار مناسبی از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

وی ضمن اعلام موافقت در زمینه پرداخت ۲ درصد سهم فروش محصولات معدنی گفت: واحدهای مرتبط در حوزه معدن این مهم را عملیاتی و اجرایی کنند.

وی به مشکلات کارخانه کک طبس اشاره کرد و گفت: بانک عامل مربوطه نظر کارشناسی در خصوص پرداخت تسهیلات را ارائه کرده است از این رو پیگیری‌های لازم به منظور حل مشکلات این واحد به انجام خواهد رسید که امید است بزودی این مشکل نیز مرتفع شود.

کد خبر : ۴۴۱۴۳۰