خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

منابع آبی به جای هندوانه و سیب زمینی صرف کالاهای با ارزش افزوده بیشتر شوند

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: آب یکی از الزامات اساسی توسعه کرمانشاه در بخش های صنعتی و کشاورزی است و انتظار می رود به جای تولید هندوانه و سیب زمینی صرف کالاهایی با ارزش افزوده بسیار بیشتر شود.

به گزارش ایلنا، رضا رحیمی در کارگروه اقتصادی استانداری اظهار داشت: آب یکی از الزامات اساسی توسعه در بخش‌های صنعتی و کشاورزی است و باید در نحوه استفاده و بهره‌برداری از آن ‌‌نهایت دوراندیشی و تدبیر صورت گیرد. 

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: انتظار می‌رود منابع آبی بسیار ارزشمند و حیاتی استان در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه‌هایی مانند کشت گلخانه‌ای و صنعت به مصرف برسد. 

منابع آبی را صرف تولید هندوانه و سیب زمینی نکنیم 

این مدیر ارشد اقتصادی خاطرنشان کرد: تولید محصولاتی مانند هندوانه و سیب زمینی ارزش افزوده بسیار کمی ایجاد می‌کند و اینگونه محصولات معمولاً با مشکل فروش در بازار و یا صادارات در مرز‌ها مواجه هستند و با قیمت‌های نازلی به فروش می‌رسند. 

وی تصریح کرد: منابع آبی به جای تولید هندوانه و سیب زمینی باید تبدیل به کالاهایی با ارزش افزوده بسیار بیشتر شوند تا در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب، به رونق اشتغال و تولید صادرات محور در استان کمک کنند. 

 رحیمی افزود: به عنوان مثال در حوزه صنعت شاهد ایجاد ۵ تا ۱۰ برابر ارزش افزوده هستیم. یا در کشت گلخانه‌ای می‌توان در هر هکتار بیش از ۵۰۰ تن انواع محصولات را تولید کرد که ارزش افزوده بسیاری را ایجاد می‌کند. 

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: انتظار این است با یک نگاه ویژه و عقلانی به موضوع بسیار مهم تأمین و تخصیص آب نگریسته شود زیرا این منابع بسیار ارزشمند و حیاتی هستند. 

این مدیر ارشد اقتصادی همچنین خواهان تسهیل بیشتر در فرایند اعطای مجوزتخصیص آب توسط آب منطقه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت شد. 

موضوع ارایه حوزه کمیته خدمات مالی و بازرگانی برای برنامه ششم توسعه ازجمله بخش‌های این نشست بود. و در این برنامه حوزه بازرگانی و خدمات مالی سازمان صنعت و معدن و تجارت، گمرکات، بانک‌ها و بورس مورد بررسی قرار گرفتند. 

رحیمی اظهار داشت: چشم انداز‌ها و افق‌هایی که در این برنامه‌ها رسیم می‌شوند باید واقعی باشند و براساس منابع محدود فعلی به آن نگریسته نشود. 

معاون استاندار افزود: پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در روند تولید و سرمایه‌گذاری از اهداف برنامه ششم توسعه کشور است که این نوع نگاه باید در برش استانی این برنامه ۵ ساله به خوبی لحاظ شود. 

این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: همچنین در این برنامه به موضوع بورس و فرابورس بسیار اهمیت داده شده و امیدواریم بستر و شرایط مساعدتری برای ورود هرچه بیشتر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان به فرابورس و بورس فراهم شود.

کد خبر : ۴۴۰۲۰۰