خبرگزاری کار ایران

ضربی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

انجمن‌های تخصصی صنایع همگن آبمیوه در آذربایجان‌غربی تاسیس می‌شود

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی گفت: انجمن‌های تخصصی صنایع همگن آبمیوه و کنستانتره در آذربایجان‌غربی تاسیس می‌شود.

سیفعلی ضربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به اهم اقدامات اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در این‌باره تاسیس انجمن‌های تخصصی صنایع همگن آبمیوه و کنسانتره، عرقیات و نقل، محصولات لبنی، قند و شکر و خشکبار و آرد در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی در آذربایجان‌غربی گفت: در این زمنیه فراخوان سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار نیز صادر شده است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در آینده نزدیک نمایشگاه و نشست بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در استان برگزار می‌شود.

ضربی از پیگیری تشکیل شرکت تعاونی تأمین مواد اولیه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان خبر داد و افزود: علاوه بر آن، در ماه گذشته اقداماتی در زمینه به هنگام کردن سند توسعه صنعت، معدنی، تجاری و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های ارومیه، چالدران، ماکو، نقده، اشنویه، پیرانشهر، پلدشت، شاهین‌دژ و شوط شامل بررسی وضع موجود و تدوین اهداف، چشم انداز، راهبردها و برنامه‌های توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

 وی با تاکید بر بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صنایع همگن انجمن تخصصی تازه تاسیس عایق‌های رطوبتی استان اظهار داشت: در آبان ماه، اقداماتی همچون بازاریابی برای سیب درختی، استقرار زیر ساخت‌های صنایع جانبی و تبدیلی شهرستان سلماس نیز انجام شد.

کد خبر : ۴۳۹۸۹۹