خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد:

زنجیره عرضه و توزیع گوشت قرمز و مرغ باید کوتاه شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تاکید کرد: به منظور حمایت از مصرف کننده باید زنجیره عرضه و توزیع گوشت قرمز و مرغ کوتاه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از استانداری کرمانشاه، رضا رحیمی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مسئولان اتحادیه‌ها در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، بر کوتاه کردن زنجیره عرضه و توزیع مواد گوشتی در استان تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ذیربط وظیفه‌ای مهم در جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در جامعه دارند، اظهار داشت: قیمت گوشت وضعیت مناسبی نیست لذا دستگاه‌ها و اتحادیه‌های ذیربط باید با جدیت در جهت کاهش قیمت این مواد غذایی تلاش کنند.
 
وی با بیان اینکه باید زنجیره و فرآیند توزیع و عرضه گوشت در استان با نظارت کامل بهبود پیدا کند،خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد که زنجیره عرضه یعنی از میدان دام و کشتارگاه‌ها ساماندهی و به نحوی این زنجیره کوتاه شود تا این مواد غذایی به شکل مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد و این فرآیند بدون شک در کاهش قیمت گوشت تاثیرگذار خواهد بود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: همه وظیفه داریم که تلاش خود را برای کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در استان بکار گیریم و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نباشیم و همه باید به مصرف کننده کمک کنیم که مواد غذایی هم با کیفیت و هم با قیمت مناسب استفاده کنند.
 
وی همچنین بر ایجاد چندین فروشگاه برای عرضه و فروش گوشت قرمز و مرغ تاکید کرد و گفت: با توجه به احداث یک مجتمع و فروشگاه مناسب در میدان آزادی کرمانشاه شهرداری باید تلاش کند که این فروشگاه مجدداً راه اندازی شود که می‌تواند زمینه ای مناسب برای در اختیار قرار دادن این مواد غذایی به مردم باشد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود بر اتخاذ تمهیدات لازم برای توزیع مناسب میوه در شب عید تاکید کرد و بیان داشت: در این زمینه باید به گونه‌ای عمل شود که بازار میوه برای شب عید به خوبی تنظیم و کنترل شود تا میوه‌ای با کیفیت عالی و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.
 
در این جلسه گزارش بررسی نوسانات قیمت گوشت قرمز و مرغ در سطح استان توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و همچنین تسهیلات مورد نیاز تامین و توزیع میوه شب عید و گزارش بررسی قیمت آجیل در سطح بازار به مناسبت فرارسیدن بلندترین شب سال توسط سازمان صنعت معدن و تجارت ارائه شد.

کد خبر : ۴۳۸۱۰۸