خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز :

بانک اطلاعات صادرات و صادرکنندگان در استان البرز تدوین شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز بر ضرورت تدوین بانک اطلاعات صادرات و صادرکنندگان در این استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،  عبادالله کامکار با بیان این مطلب  در کارگروه صادرات غیر نفتی استان البرز بر ضرورت تدوین بانک اطلاعات صادرکنندگان در استان البرز تأکید کرد و اظهار داشت: با تدوین و ایجاد این بانک مصرف‌کنندگان اطلاعات درست و جامعی از محصولات و تولیدات داخلی هر استان و کشوری دارند.
 
وی بر ضرورت حمایت از صادرکنندگان در استان تأکید کرد و گفت: برای رونق اقتصادی در استان باید مسئولان از صادرکنندگان استان البرز حمایت کنند.
 
کامکار با بیان اینکه باید از بخش خصوصی و به‌ویژه صادرکنندگان حمایت شود افزود: رونق و شکوفایی اقتصادی نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.
 
معاون استاندار با اشاره به اقدامات و حمایت‌های انجام‌گرفته از صادرکنندگان گفت: در استان البرز حمایت‌های خوبی از این بخش صورت گرفته که باید مسئولان استانی بیش‌ازپیش از صادرکنندگان حمایت کنند.
 
کامکار تصریح کرد:   پیگیری ایجاد زیر ساخت حوزه تجارت خارجی استان با شتاب و همت بیشتری در استان پیگیری شود. 
 
وی بر ضرورت رفع مشکلات صادرکنندگان تأکید کرد و گفت: بخش دولتی و مسئولان باید از بخش خصوصی و فعالان در این بخش حمایت لازم را انجام دهند تا شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم.
 
در ادامه جلسه گزارش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به میزبانی استان البرز و اعزام هیات تجاری – بازاریابی به کشور اوکراین توسط صنعت و معدن و تجارت استان ارائه شد و در خصوص دستاوردهای و اهداف سفر پیگیری و اجرای تفاهم نامه ها بحث و تبادل نظر شد.
 
موضوع دیگری که در این جلسه بررسی شد طرح و بررسی موضوع انتخاب صادر کننده برگزیده استان البرز در سال 95 و برگزاری مراسم تقدیر از صادرکنندگان مقرر شد در روز صادرات از صادرکنندگان استان در قالب صادرکنندگان واحدهای نمونه کشور و صادر کنندگان فعال تقدیر به عمل آید.
 
گزارش آخرین وضعیت اقدامات در خصوص سایت نمایشگاه بین المللی استان البرز توسط مدیرعامل شرکت گسترش نمایشگاه‌های بین‌المللی و دائمی استان البرز ارائه  و مقرر شود ایجاد سایت نمایشگاهی با سرعت بیشتری از طرف مدیر عامل گسترش نمایشگاه بین‌المللی و دائمی استان البرز صورت پذیرد.
 
گزارش آخرین اقدامات در خصوص ایجاد پایانه صادراتی در استان توسط مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز ارائه شد و مقرر شد جانمایی و ارائه طرح توجیهی اقدامات لازم صورت گیرد.
 
گزارش آخرین اقدامات و وضعیت شرکت صادراتی استان البرز توسط مدیرعامل شرکت مذکور  ارائه  و اقدامات اولیه جهت تاسیس و راه اندازی انجام پذیرفته و در خصوص بازاریابی نیز شروع به فعالیت نموده است.

کد خبر : ۴۳۷۷۱۲