خبرگزاری کار ایران

توسط رئیس جهاد کشاورزی گلستان انجام شد؛

تشریح زمینه‌های همکاری گلستان با کشور قزاقستان در حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان زمینه‌های همکاری با کشور قزاقستان در حوزه کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در سفر اخیر خود با هیات اقتصادی استان گفت: با توجه به نشست‌های که با گروه‌های مختلف کاری با قزاقستان داشتیم ، بحث خرید کود اوره و آمونیاکی بود که در پتروشیمی و کارخانه تولید کننده انجام گرفت و در محل گفتگو هم قرار شد که آخرین قیمت‌های تمام شده‌ای را که می‌توانند برای تجار ما در بندر خشک اینچه برون تحویل بدهند به ما اعلام بکنند که ما بتوانیم مقدمات خرید و تامین آن را بوجود بیاوریم .

وی افزود :در بحث همکاری‌های در رابطه با گل‌خانه‌ها بود که قرار شد ما یک گروهی را برای مطالعه بیشتر و چگونگی کار روی گل‌خانه‌ها و توسعه آن کار داشته باشیم. 

مهاجر ادامه داد : بحث دیگر در رابطه با گردشگری کشاورزی بود که در خصوص کشت فراسرزمینی و خدمات فنی و مشاوره‌ای مقرر شد که ما در نشست‌هایی که در آینده در استان داشته باشیم از نظام مهندسی کشاورزی یک گروهی را بصورت تور اعزام کنیم و این گروه بررسی کنند و مقدمات کشت فرا سرزمینی را برای سرمایه‌گذاران و کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی که بیش از ۶ هزار نفر داریم فراهم شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان تصریح کرد: در نهایت بحث‌های شیلاتی و بحث تفاهم نامه دو جانبه برای تامین مواد مورد نیاز قزاقستان و موادی که ما می‌توانیم از آنها بخریم که در آینده قرار شد نشست‌های تخصصی‌تری را داشته باشیم.

 در این سفر حسن صادقلو استاندار گلستان را اعضای اتاق بازرگانی استان ، برخی مدیران استان در حوزه کشاورری ، راه ‌آهن ، صنعت، شیلات، ورزش، گردشگری  همراهی می‌کنند.

کد خبر : ۴۳۶۴۳۴