خبرگزاری کار ایران

سلیمان علیزاده:

دست‌فروشان چهره شهر ارومیه را به هم زده‌اند/ شهرداری هیچ برخوردی با آنها نمی‌کند

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: دستفروش‌ها چهره شهر ارومیه را به هم زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، سلیمان علیزاده در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: برای مبارزه با ورود کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، درصدد مقابله در سطح عرضه هستیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با کالای قاچاق، از ابتدای امسال اجناسی مانند کیف و کفش از مغازه ها جمع آوری شده اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دستفروش‌ها چهره شهر ارومیه را به هم زده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه این افراد در خیابان‌ها مبادرت به فروش کالای قاچاق کرده و شهرداری نیز هیچ برخوردی با آنها نمی‌کند.

علیزاده تاکید کرد: بی‌شک برخورد با کسانی که کالای قاچاق را به فروش می‌رسانند در دستور کار جدی قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان با اشاره به اینکه در بحث قاچاق، اصناف نباید متضرر شوند گفت: باید اقدامات لازم و جدی را در این زمینه انجام داد.

به گفته علیزاده، با توجه به اینکه مواد غذایی و یا آرایشی بهداشتی جزو اقلام حساس و مضر به شمار می‌روند بنابراین قابل چشم پوشی نیست و باید به شدت با آن مقابله کرد.

وی اظهار داشت: برای ورود به بحث قاچاق و مبارزه جدی با آن، مقرر است که جلسه هماهنگی با پلیس آگاهی استان و روئسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در زمینه نحوه برخورد با واحدهای اقتصادی با دعوت از دبیر کمیسیون قاچاق استانداری در محل اتاق اصناف تشکیل شود.

علیزاده گفت: علاوه بر آن مقرر است به منظور بررسی عملکرد اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در زمینه ساماندهی و پیشگیری از عرضه قاچاق در واحدهای صنفی، گزارشی از وضعیت موجود و میزان فراوانی قاچاق در سطح بازار توسط کارشناسان این سازمان تنظیم و به کمیسیون قاچاق استانداری ارائه شود.

کد خبر : ۴۳۶۰۴۹