خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

بازارچه‌های مرزی فرصتی بی‌بدیل در جهت ایجاد اشتغال هستند

استاندار خراسان جنوبی‌گفت: این استان دارای ۴ بازارچه مرزی است که از مجموع این بازارچه ها، بازارچه ماهیرود در شهرستان سربیشه تنها بازارچه فعال استان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سیدعلی اکبر پرویزی، با بیان اینکه فعال سازی ۳ بازارچه دیگر استان نیز از مهمترین اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید است، گفت: این موضوع به طرق مختلف به اطلاع طرف افغانی نیز رسیده که امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد هرچه سریع‌تر مرتفع و شاهد فعال شدن همه بازارچه‌های مرزی استان باشیم.

وی به نقش مهم بازارچه‌های مرزی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: علاوه بر این امر می‌توان از طریق فعال سازی بازارچه‌های مرزی در راستای تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و نیز رونق اقتصادی در این مناطق نیز گام‌های جدی‌تری برداشت.

وی خاطرنشان ساخت: در صورتیکه بازارچه‌های مرزی فعالیت خود را از سر گرفته و رونق اقتصادی نیز در آن‌ها جریان پیدا کند، این امر نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات، توسعه سرمایه‌گذاری خارجی و نیز تقویت مؤلفه‌های امنیتی استان و کشور برجای خواهد گذاشت.

کارخانه سیمان باقران تا پایان سال به بهره برداری می رسد
استاندار خراسان جنوبی که در سفر به شهرستان درمیان و درجریان بازدید از کارخانه سیمان باقران سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر حل و فصل مشکلات موجود در این کارخانه، گفت: راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران به عنوان یکی از ۳ طرح مهم استان که در ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده بود، در دستور کار دولت قرارگرفت و تاکنون اقدامات بسیار مناسبی در جهت راه‌اندازی آن صورت گرفته است.

پرویزی با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور تجهیز، راه اندازی و نیز سرمایه در گردش به این کارخانه اختصاص‌یافته است، گفت: در آینده نزدیک این اعتبارتأمین و در اختیار مسئولان ذیربط قرار خواهد گرفت.

وی راه اندازی کارخانه سیمان باقران را فرصتی مناسب در جهت ایجاد اشتغال در منطقه مرزی درمیان دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد تا با حل بخش باقیمانده مشکلات، تا پایان سال جاری این کارخانه به بهره‌برداری برسد.

وی به نقش مهم این کارخانه در جهت توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: تمامی مسئولان ذیربط و نیز متولیان دستگاه‌های خدمات رسان می‌بایست همکاری لازم را در جهت افتتاح هرچه سریع‌تر این کارخانه مهم به انجام برسانند.

کد خبر : ۴۳۴۵۳۲