خبرگزاری کار ایران

مشاور رسانه‌ای نماینده مردم زنجان و طارم خبر داد:

همایش بررسی موانع پیش روی توسعه استان زنجان برگزار می‌شود

مشاور رسانه‌ای نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس از برگزاری همایش بررسی موانع توسعه استان زنجان به منظور شناسایی خلاء‌ها و چالش‌های پیش روی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی عبادی امروز در نشست خبری همایش بررسی موانع پیش‌روی توسعه استان زنجان اظهار کرد: مشکلات پیش‌روی استان زنجان می‌تواند در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی باشد.

وی بر شناسایی خلاء‌ها و چالش‌های پیش روی استان تاکید کرد و گفت: برای کسب دیدگاه‌های کارشناسان استان این همایش برگزار می‌شود.

این مقام مسوول با ارائه عملکرد نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته توسط وقف‌چی بر ضرورت توسعه استان در بخش‌های مختلف تاکید شده است.

مشاور رسانه‌ای  مدیر دفتر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به پیگیری وقف‌چی بر پروژه‌های عمرانی شهر اشاره کرد و گفت: در پی بازدید از بازار زنجان، طی استعلام انجام شده از نظام مهندسی گازرسانی راسته حجت‌الاسلام در دست پیگیری است.

وی به پیگیری فراکسیون فرش در مجلس با دریافت امضای 212 نفر از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: پیگیری راه درام به خلخال هم در دستور کار قرار گرفت که در صورت تامین اعتبارات پرورژه عملیاتی شود.

این مقام مسوول به تعیین تکلیف حق التدریس‌های آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: نماینده زنجان مساله را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر دفتر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به تلاش وقف‌چی درباره مشکلات کارگران ایران ترانسفو، مشکلات مسکن خبرنگاران، مشکلات سد مشمپا و پاوه رود، آلودگی هوا و پسماندهای شهرک روی زنجان، پیگیری مشکلات شرکت‌های فولادگستر و  بازدید از روستا و رسیدگی به مشکلات آب‌شرب و راه های روستایی اشاره کرد و افزود: مصوبه حمل سلاح سرد و دل‌نگرانی اتحادیه چاقوسازان جلسه‌ای برگزار شد که مقرر شد رئیس اتحادیه دیداری با کمیسیون مربوطه داشته باشند.

وی از برگزاری همایش بررسی موانع توسعه استان زنجان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خبر داد و یادآور شد: در این همایش چالش ها و مشکلات پیش روی توسعه استان بررسی و آسیب شناسی می‌شود.

عبادی با درخواست از نخبگان استان برای ارائه مقاله به این همایش خاطرنشان کرد: در این همایش دغدغه های توسعه استان بررسی می شود.

این همایش به همت دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری زنجان، مجمع نمایندگان استان، اندیشکده اقتصاد و اتاق بازرگانی زنجان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 10 آذرماه سال‌جاری مقالات خود را به این همایش ارسال کنند.

برنامه‌ریزی و مدل‌های رشد و توسعه، چالش‌های برنامه‌ریزی، راهبردهای نوین توسعه منطقه‌ای و بهره وری عوامل تولید، رفاه اقتصادی و توزیع درآمد، تجارت و توسعه اقتصادی به همراه سرمایه‌گذاری‌های خارجی، همکاری‌های تجاری و اقتصادی و منطقه‌ای، بررسی سند چشم انداز توسعه، نقش و جایگاه مناطق در برنامه‌های توسعه، آمایش سرزمین و توسعه متوازن، صنایع کوچک و متوسط و زیر ساخت‌های اقتصادی، گردشگری، اشتغال و توسعه کارآفرینی، مدیریت و توسعه پایدار گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی در گردشگری پایدار، ارزیابی طرح‌های توسعه گردشگری، بازار پول و سرمایه، مدیریت و توسعه پایدار شهری، تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار محورهای همایش بررسی موانع پیش روی توسعه استان زنجان در سال اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

گفتنی است، این نشست‌خبری که در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کساورزی زنجان، با حضور مسئولان روابط عمومی برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های علمی،  صنعتی و تولیدی استان و بدون حضور نماینده مردم زنجان بر گزار شد.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پست‌الکترونیکی ppcznj@gmail.com به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

کد خبر : ۴۳۳۳۲۰