خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز خبر داد:

اختصاص5 میلیارد تومان اعتبار جهت احداث نمایشگاه بین‌المللی و پایانه صادراتی البرز

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۶۱۵

رئیس اتاق بازرگانی البرز از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار دولتی، برای احداث نمایشگاه بین‌المللی و پایانه صادراتی البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز ، رحیم بنا مولایی امروز، در سی و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که توسعه اقتصادی، همدلی و همراهی صنعت و دانشگاه را می‌طلبد، گفت: اتخاذ هرگونه تصمیم برای رفع مشکل صنعت کشور بایستی با دخالت و اظهار نظر و دیدگاه های دست اندرکاران تولید و صنعت و همچنین همکاری و مساعدت مراکز دانشگاهی و پژوهشی انجام پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه سال گذشته در البرز گفت: این همایش با همکاری مرکز آموزشی پژوهشی اتاق ایران، دانشگاه ها و صنایع برتر به میزبانی استان البرز برگزار شد که دستاوردهای خوبی را در این خصوص شاهد بودیم.

وی در ادامه با بیان این که دستاوردهای همایش سوم به چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در مشهد منتقل خواهد شد افزود: ارایه راهکار برای حل مشکلات صنعت، تقویت تعامل موثر بین صنعت و دانشگاه از اهداف مهم برگزاری سالانه این همایش در استان های مختلف است.

بنامولایی خاطرنشان کرد: امروز تعامل صنعت و دانشگاه به ویژه برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری ست و باید برای هر چه بیشتر شدن ارتباطات متقابل این بخش ها تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به تامین اعتبار 5 میلیارد تومانی سفر رئیس جمهوری برای احداث نمایشگاه و پایانه صادراتی البرز گفت: کارهای مقدماتی در این زمینه از جمله ثبت شرکت و اعضا هیات مدیره انجام پذیرفته و پیش بینی می شود در سال آتی شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با بیان این که با تخصیص فاز اول این بودجه توسط سازمان برنامه بودجه به هیات مدیره این شرکت مقدمات این طرح آماده و سال 96 اجرایی خواهد شد افزود: تا زمان راه اندازی این شرکت، سایر نمایشگاه ها می توانند زیر نظر این شرکت ساماندهی و برگزار شوند.

وی در بخش دیگری با اشاره به تاسیس شرکت توسعه صادرات استان گفت: این شرکت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات استان برنامه ریزی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه افزود: یکی از ویژگی های تاسیس شرکت توسعه صادرات البرز، ریشه یابی موانع موجود در مسیر توسعه صادرات است.

بنا مولایی همچنین با اشاره به اینکه استان البرز تنها استان کشور است که از فرودگاه هواپیمایی باربری( cargo) برخوردار است گفت: با موافقتی که دولت تدبیر و امید، در زمینه مشوق های صادراتی اعلام کرده امیدواریم با راه اندازی این فرودگاه، توسعه در حد انتظار استان اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به سرشماری عمومی‌سال 95 در سطح کشور افزود: این فرصت مناسبی‌است تا سرانه مصرف نیز بر اساس آمار صحیح مشخص شود تا نیازمندی بخش خصوصی به آمار صحیح به ویژه در صادرات و واردات محصولات تامین شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرزهمچنین در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: برخی موافقت اصولی و پروانه تولید برای انواع محصولات بدون توجه به عرضه و تقاضا و بدون کمترین توجه به سرانه مصرف کشور صادر می شود که این امر مهم نیازمند برنامه ریزی صحیح است.

بناملایی در پایان، با بیان این که در حال حاضر زمینه ادغام تشکل ها و همکاری بیشتر این تشکل ها از سوی اتاق های بازرگانی فراهم شده است گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق ها موظف به ایجاد تشکل های فعال در حوزه اقتصادی و ساماندهی تشکل های موجود هستند که این اقدام در استان البرز با راه اندازی دبیرخانه مشترک تشکل ها انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز