خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

مردم باید در زمینه وقف راهنمایی شوند

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۴۱۹

‎نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: وقف ذخیره‌ای ارزشمند است که باید قدر آن را دانست و مهم‌تر از اصل وقف این است که مردم بدانند برای چه وقف کنند و باید در این زمینه راهنمایی شوند.

‎به گزارش ایلنا، آیت الله سیدیحیی جعفری صبح امروز و در آستانه دهه وقف در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: امام علی علیه السلام فرمودند: «صدقه و وقف دو ذخیره برای انسان است» و سیره ائمه معصومین علیهم السلام در این موارد بسیاری از مشکلات را برای ما حل می‌کند.

‎وی ادامه داد: وقف ذخیره‌ای ارزشمند است که باید قدر آن را دانست و مهم‌تر از اصل وقف این است که مردم بدانند برای چه وقف کنند و باید در این زمینه مردم راهنمایی شوند زیرا به رغم همه مشکلات، افراد متمول دوست دارند بخشی از مال خود را وقف کنند.

‎امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان، کشور ما میلیون‌ها جوان عاشق و ایثارگر دارد که برای دفاع از مملکت آماده هستند.

‎بر اساس این گزارش در این دیدار همچنین حجت الاسلام محمد قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مسائل زیادی در زمینه وقف وجود دارد که نیاز به ساماندهی، پیگیری، احیا و مرمت دارد، ضمن اینکه طی ۵ سال گذشته فعالیت‌های خوبی در زمینه آثار وقفی باستانی صورت گرفته که نمونه آن باغ فتح آباد کرمان است.

‎وی در پایان افزود: در چند سال اخیر رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری شده است که اقدام بی‌سابقه‌ای بوده، ضمن آنکه بیش از ۴ هزار سند مالکیت در حوزه وقف از ثبت اسناد دریافت کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز