خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

اجرای طرح LEZ به عنوان جایگزین طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اجرای طرح LEZ به عنوان جایگزین طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی تبریز خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک آذربایجان شرقی با اشاره به این که طرح زوج و فرد برای کنترل میزان آلودگی منطقه مرکزی شهر باید اجرایی شود، اظهار داشت: وسعت قبلی مشخص‌شده کوچک بود ولی در پیشنهاد جدید افزایش‌ یافته که باید تا 10 روز نهایی شده و برای اجرا ابلاغ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این طرح خودروهایی که معاینه فنی ندارند اجازه ورود به این محدوده را نخواهند داشت، ابراز داشت: خودروها کدبندی شده و رنگ زیست‌محیطی دریافت می‌کنند تا محدوده‌ای که امکان ورود به آن محدوده را دارند براساس آلایندگی مشخص شود.

پورمهدی در ادامه فعالیت ناوگان فرسوده تاکسی و اتوبوس در سطح شهر تبریز و افزایش آلودگی شهر از این مسیر را یادآور شد و گفت: اتوبوس‌های جدید در مرکز شهر فعالیت کنند تا آلودگی مرکز شهر کنترل شود.

وی بر نوسازی تاکسی‌های فرسوده تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تسهیلات لازم باید بر اساس توان رانندگان تأمین و اعطا شود، ضمن اینکه با تشکیل شرکت‌های تاکسی‌رانی، هر شرکت حداقل 100 خودرو وارد ناوگان کرده و از رانندگان فعلی استفاده کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: تا دو ماه آینده 175 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز می‌شود که باید در بافت مرکزی از این اتوبوس ها استفاده کنیم.  

پورمهدی در ادامه با اشاره به ترافیک بالای برخی از خیابان‌های تبریز، اظهار داشت: تعدادی از این خیابان‌ها باید یک طرفه شوند چراکه ظرفیت خیابان‌های ما برای دو طرفه کافی نیست و باید به‌تدریج به یک طرفه کردن خیابان‌های قدیمی برای باز کردن قفل ترافیکی اقدام کنیم.

کد خبر : ۴۲۹۶۸۶