خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گلستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت زائران گلستانی حادثه تروریستی سامرا

معاون استاندار گلستان با اشاره به بمب گذاری اخیر در عراق و کشته و زخمی شدن جمعی از زائران ایرانی در این حادثه، آخرین وضعیت زائران گلستانی حادثه تروریستی سامرا را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اضغر طهماسبی گفت: بنابر آخرین گزارش‌های رسیده از کشور عراق، تنها نام یک گلستانی به نام "مرتضی کاظمی" در لیست مجروحان حادثه تروریستی سامرا قرار داشته و کلیه اخباری که تاکنون پیرامون شهادت هم استانی‌های ما در این حادثه منتشر شده، کذب است.
 
 طهماسبی ادامه داد: مدیریت حج و زیارت استان، پیگیر وضعیت شهدا و مجروحین این حادثه هستند و تاکنون نام هیچ‌کدام از هم استانی‌های عزیز ما در لیست شهدا قرار ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: علی رغم تمامی هشدارهای امنیتی به مردم، کلیه مجروحان و شهدای این حادثه، طبق اعلام سازمان حج و زیارت بصورت انفرادی و خارج از کاروان‌های حج و زیارت به کشور عراق سفر کرده بودند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه روند انتقال مجروحان این حادثه به کشور ادامه دارد، افزود: مرتضی کاظمی تنها مجروح گلستانی این حادثه هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های عراق تحت درمان است.
 
رئیس ستاد اربعین حسینی استان ادامه داد: باز هم تأکید می‌کنم هم استانی‌های عزیزی که قصد حضور در مراسم اربعین و سفر به عتبات عالیات دارند، از سفر انفرادی و شخصی بپرهیزند و در قالب کاروان‌های مجاز  به کشور عراق عزیمت کنند.
 
در جریان دو انفجار تروریستی پیاپی که در محل پارکینگ اتوبوس‌های زائران در سامرا رخ داد، متاسفانه تعدادی از زائران ایرانی مجروح و شماری دیگر به شهادت رسیدند.

کد خبر : ۴۲۶۶۱۶