خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه خوارزمی کرج مطرح کرد:

مقام هفتمی ایران در فناوری نانو در میان کشورهای اسلامی

رئیس‌دانشگاه خوارزمی، با بیان این که ایران مقام نخست فناوری نانو در خاورمیانه و مقام هفتم بین کشورهای اسلامی را در کل جهان داراست، بر ضرورت توسعه دانش و فناوری نانو در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمد علی سبحان اللهی، امروز در ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو در کرج گفت: در حال حاضر، فناوری‌های نو و جدید، تمام عرصه‌های زندگی بشری را فرا گرفته و نقطه تلاقی بین رشته‌های مختلف با علوم گوناگون است.

وی در ادامه با اشاره، به ارزش افزوده فناوری های نو، در دنیا افزود: کشورهایی که به دنبال توسعه و پیشرفت هستند، باید به بخش فناوری نانو بیشتر توجه کنند چرا که این فناوری، نقشی تعیین کننده در توسعه و پیشرفت کشورها دارد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی دانشگاه های کشور با نیازمندی ها و تقاضاهای روزآمد جامعه خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاهی و ملی، در راستای یک هماهنگی و هم افزایی هدفمند، علاوه بر ارائه مقالات علمی در عرصه بین‌الملل، در عرصه تقاضا نیز باید، پروژه‌های علمی و پژوهشی را به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کنند تا پاسخ مناسب و کارآمدی به نیازهای جدید جامعه در عرصه‌های مختلف داده شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی در ادامه افزود: ایجاد فرصت های لازم،ایجاد بستر مناسب برای پژوهش، برای ارائه دستاوردهای این علم و تبادل دانش، از جمله موارد لازم، برای توسعه هر چه بیشتر فناوری نانو در کشور است.

وی در ادامه، با بیان اینکه فناوری نانو، انقلابی است که در زندگی امروزی بشر اتفاق افتاده است، گفت: در کشور ما نیز با توجه به سیاست های کلان کشور در جهت هدفمندسازی تحقیقات و تحقق بخشیدن به نتایج دستاوردهای این علم، لازم است که دانشگاه‌ها بیش از پیش توجه لازم را به این فناوری داشته باشند.

کد خبر : ۴۲۲۷۶۰