خبرگزاری کار ایران

سازگارنژاد در کرج:

گرایش به مهارت‌آموزی در کشور افزایش یافته است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از افزایش گرایش به مهارت آموزی در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد امین سازگارنژاد درحاشیه بازدید از سایت برگزاری هفدهمین دوره مسابقه‌های ملی مهارت در مرکز تربیت مربی کرج گفت: روز آمدی مهارت‌های آموزشی به ویژه برای جوانان بیکار و حتی شاغلان، از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است تا بتوانیم نیازهای بازار کار را تامین کنیم و برای تحقق این مهم درتلاش هستیم برای بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی نیروی ماهر تربیت و ارائه دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به برخی اقدامات موثر آموزشی این سازمان در کشور افزود: مجتمع نفتی و پتروشیمی عسلویه که تا سال گذشته از نیروهای ماهر خارجی  برای انجام طرح‌های فنی آن استفاده می‌کرد، اکنون، دارای بیش از 80 هزارنیروی ماهر داخلی است که با همت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در 10 سال گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع حدود یک‌میلیون و 300 هزار نفر در کشور مهارت فرا گرفتند و امسال نیز این آموزش‌ها با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: انتقال مهارت به منابع انسانی موضوعی است که تمام جوامع بشری به آن نیازمند هستند و همین امر مسیر رشد، توسعه و بهره‌وری کشورها را هموار می‌کند.

سازگارنژاد با بیان اینکه باید بتوانیم در زمینه‌های تولید، خدمات، صنعت، معدن وتجارت و کشاورزی خدمات متناسب با نیاز بازار را پوشش دهیم، گفت: ارائه مجموعه سبد آموزش‌ها در بخش دولتی و خصوصی و رفتن به سمت جامعه‌ای با مهارت از برنامه‌های این سازمان است.

وی درباره شکاف بین صنعت و دانشگاه و خلاء مهارت‌آموزی در دانشگاه‌های کشور گفت: متاسفانه بیشتر دانشجویان کشور مهارت انجام کار را ندارند از این روی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی، می‌تواند دنیای دانش را به دنیای کار نزدیک کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: متاسفانه در بخش دولتی اعتبارها اندک است اما ایجاد فرصت، هم‌افزایی و همکاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای هموار کردن بسترهای مناسب تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام شده است.

سازگارنژاد با اشاره به موضوع تبادل اطلاعات با منابع خارجی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تبادل تجربیات بین‌المللی برای کار لازم است امیدواریم همه منابع انسانی ما بتوانند به گونه‌ای توانمند شوند که همه جا هویت خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه 20 درصد مهارت‌آموزان کشور جذب بازار کار می‌شوند و این در حالی است که در حوزه کارآفرینی، 4 درصد جامعه می‌توانند جذب حوزه کارآفرینی شوند، خاطرنشان کرد: امسال 700 هزار نفر در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

سازگارنژاد با اشاره به امتیازات ویژه مهارت‌آموزان و برترین‌های مسابقات ملی مهارت کشور افزود: صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرده به تمام مدال‌آوران و افرادی که می‌توانند دوره‌های آموزش مهارتی را بگذرانند در قالب شرکت تعاونی، شرکت خصوصی یا کارگروهی وام ارزان‌قیمت اعطا می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه، خانواده‌ها، صاحبان مشاغل و همه بخش‌های مختلف، بر ارزش بی‌بدیل مهارت تاکید، توجه و سرمایه‌گذاری کنند تا مسیر نهایی رشد، توسعه و بهره‌وری هموار شود.

کد خبر : ۴۲۲۵۳۲