خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

گیلان جزو سه استان برتر در حوزه شیلات / افزایش 12 درصدی صید انواع ماهیان استخوانی

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۷۳

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش 12 درصدی صید انواع ماهیان استخوانی توسط پره‌های صیادی در دریای خزر از 17 مهرماه جاری تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، مدیرکل شیلات گیلان ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های پرورش ماهی این شهرستان بیان کرد: سالانه فصل صید از 20 مهرماه آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا می‌کند اما امسال به درخواست استاندار گیلان فصل صید سه روز زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.

اسحاق شعبانی به صید 113 تن انواع ماهیان استخوانی توسط پره‌های صیادی گیلان از ابتدای فصل صید امسال تاکنون اشاره کرد و گفت:  20 میلیارد ریال ارزش ماهیان صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش 12 درصدی صید انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید تاکنون در استان خبر داد و تصریح کرد: صیادان ماهیان را تنها در چهار روز کاری صید کردند و در بقیه روزها دریا طوفانی بوده است.

وی با بیان اینکه گیلان به دلیل شرایط اقلیمی و وجود منابع آبی یکی از استان‌های شیلاتی در کشور است، خاطر نشان کرد: گیلان جزو سه استان برتر در حوزه شیلاتی محسوب می‌شود.

شعبانی به تولید 813 هزار و 50 تن ماهی در کشور اشاره کرد و گفت: سهم گیلان 63 هزار تن است و از این مقدار 44 هزار تن را ماهیان گرمابی و یک‌هزار و 200 تن را ماهیان سردآبی تشکیل می‌دهد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به صید 9 هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: صید سالانه هفت هزار تن کیلکا از محصولات شیلاتی در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در دنیا 20 کیلوگرم است، اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در اروپا 35 کیلوگرم و ژاپن 100 کیلوگرم است.

شعبانی به مصرف سرانه 2.5 کیلوگرمی آبزیان در ابتدای انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اکنون سرانه مصرف آبزیان در کشور به 9 کیلوگرم افزایش پیدا کرده و این میزان مصرف در گیلان 14 کیلوگرم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز