خبرگزاری کار ایران

با حضور اساتید برجسته و مولفان؛

کارگاه آموزشی دانش‌افزایی و توانمندسازی دبیران و آموزگاران درس ریاضی در زاهدان برگزار شد

کار گاه آموزشی دانش‌افزایی و توانمندسازی دبیران و آموزگاران درس ریاضی در شهر زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زاهدان، علیرضا نخعی در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی دانش‌افزایی و توانمندسازی دبیران و آموزگاران ریاضی که با همکاری موسسه آموزشی و فرهنگی تزکیه در مجتمع آموزشی حیات طیبه شهر زاهدان در حال برگزاری است ضمن تقدیر از اساتیدی که به منظور کمک به آموزش و پرورش استان زحمت سفر به خود داده‌اند، اظهار کرد: موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه با مدیریت شجاعیان برای آموزش معلمان و مدیران استان از سال گذشته زحمات ارزشمند و اقدامات موثر و قابل تقدیری انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزاری این کارگاه را یک حرکت بسیار مهم در شهر زاهدان دانست و خاطرنشان کرد: برای برپایی این کارگاه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و به همین دلیل بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ای آقای اعتصام که سال‌های مدیدی زحمات سازنده‌ای در این استان کشیده‌اند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت درس ریاضی و پرهیز از وحشت‌آفرینی از این درس توسط دبیران و آموزگاران تصریح کرد: افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان از مهمترین اقداماتی است که یک معلم قبل از فرآیند تدریس باید نسبت به آن حساسیت داشته باشد .

نخعی با اشاره به اینکه خودپنداری برخی دانش‌آموزان در فراگیری درس ریاضی پایین است، تاکید کرد: همه انسان‌ها از قابلیت پذیرش مفاهیم ریاضی برخوردارند اما با شیوه‌ها و متد متفاوت چراکه ذهن آدمی برای ریاضیات ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه به دبیران و آموزگاران ریاضی استان امیدهای بسیاری دارد، گفت: از دبیران محترم تقاضا می کنم دانش‌آموزان اسیر تست‌زنی و افزایش محفوظات ریاضی نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان حاکم کردن روح ریاضیات در زندگی کودکان را بسیار مهمتر از تست ریاضی دانست و بیان کرد: امیدوارم این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب در مرکز استان یک نقطه عطف باشد و پس از برگزاری این کارگاه دبیران ما بتوانند به عنوان مدرس آموخته‌های خود رابه سایر همکاران در سراسر استان منتقل کنند .

آموزش‌های هدفمند معلمان در ارتقای کیفیت آموزش موثر است

احمد شجاعیان مدیرعامل و موسس موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه نیز در این کارگاه اظهار کرد: آموزش‌های ضمن خدمت و هدفمند معلمان در ارتقای کیفی آموزش موثر است و پیش بینی برنامه‌های اثربخش در این حوزه به منظور تحقق تحول آموزشی مد نظر مقام معظم رهبری اهمیت بسیاری دارد .

وی افزود: در همین راستا و به منظور حمایت از مناطق غیر برخوردار موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید صاحب نام و برجسته کشوری کرده است.

شجاعیان با اشاره به اینکه این موسسه از سال 69 فعالیت خود را آغاز کرده، خاطرنشان کرد: قریب به دو سال است که کارگاه‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی معلمان و مدیران آموزشی و پرورشی در استان سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی و در حال اجراست و تا به حال بیش از 750 مدیر و آموزگار این استان در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و آموزشی تزکیه با اشاره به اینکه فراگیران با اساتید و منابع مرتبط با موضوعات مطروحه حتی پس از پایان دوره‌ها ارتباط حضوری و مجازی دارند، بیان کرد: سعی ما بر این است اساتیدی را برای این کارگاه‌ها انتخاب کنیم که هم به لحاظ تجربی و سطح دانش در سطح کشور برجسته باشند و هم به صورت مستقیم با مدرسه و کلاس درس ارتباط داشته باشند .

وی اضافه کرد: کانونی به نام کانون مدارس اسلامی در کشور فعالیت می‌کنند و مدارسی که عضو این کانون هستند با هدف توسعه و ترویج تعلیم و تربیت اسلامی در تراز جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت هستند که یکی از شاخص‌هایی که این مدارس دنبال می‌کنند شرکت در کارهای جهادی و علمی برای کمک به مناطق محروم و نیازمند است .

شجاعیان با اشاره به این موارد گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد، عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت است و موسسه آموزشی و فرهنگی تزکیه با این نگاه جهادی و با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری داشته‌های برجسته‌ای  که در زمینه فرهنگی، آموزشی و پرورشی وجود دارد را شناسایی و با دعوت از اساتید مجرب زکات این تجارب را در سایر مناطق نشر می‌دهد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه تصریح کرد: آنچه در بازخورد از مسئولان آموزش و پرورش و بعضا شرکت‌کنندگان مشاهده می‌شود بر این است که بحمدالله دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی فراگیران در این دوره‌ها با اقبال بسیاری مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه از قِـبَـل این کارگاه‌ها می‌توان مدرس بومی ماندگار برای پایه‌های تحصیلی مختلف تربیت کرد، بیان کرد: این بزرگواران می‌توانند به عنوان مدرس مجرب و به روز آموخته‌های خود را در اختیار سایر فرهنگیان استان قرار دهند تا دیگر نیازی به حضور اساتید کشوری برای آموزش نباشد.

گفتنی است، کارگاه دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی دبیران ریاضی روزهای جمعه 30 مهرماه و شنبه اول آبان با شرکت بیش از 150 آموزگار و دبیر و با بهره‌گیری از اساتید برجسته و مولفان کتب درسی(داودی و استاد میگونی) در مجتمع آموزشی حیات طیبه شهر زاهدان در حال برگزاری است.

IMG_3115

کد خبر : ۴۲۱۱۶۰