خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور خبر داد:

خرید تضمینی اقلام کشاورزی پر محصول، در دستور کار سازمان تعاون روستایی کشور

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: با توجه افزلیش تولید سیب زمینی، به منظور جلوگیری از افت شدید این محصول و حمایت از کشاورزان، خرید تضمینی آن، در دستور کار سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، حسین صفایی، امروز، در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی کشور، گفت: خرید تضمینی، مشمول 24 محصول زراعی و باغی است و براساس قیمت‌هایی که شورای اقتصاد اعلام کرده است هر کدام از محصولاتی که از قیمت‌های مصوب، پایین بیاید موظفیم خریداری کنیم.

صفایی افزود: براین اساس به تازگی خرید تضمینی سیب زمینی به اداره‌های تعاونی روستایی استان‌ها ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی سیب زمینی، از کشاورزان به تازگی از استان زنجان شروع شده است و روزانه 500 تن از این محصول خریداری می‌شود و خرید سیب زمینی پاییزه به ازای هرکیلوگرم 3 هزارو 960 ریال تعیین شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: با وجود اینکه گوجه فرنگی از اقلام مورد حمایت و خریدهای تضمینی تعاون روستایی نیست اما با توجه به افت شدید قیمت گوجه فرنگی، در اوایل خرداد امسال، به ویژه در استان‌های جنوبی کشور، سازمان تعاون روستایی با ورود به این موضوع، بخشی از محصول را خریداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 6700 تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی در کشور فعالیت دارند که 75 درصد فعالان کشاورزی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

کد خبر : ۴۲۰۳۵۱