خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد:

ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی آنالیز مواد مخدر در استان‌های کشور

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی آنالیز مواد مخدر در همه استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، سردار مرتضی میرزایی امروز، در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی و آزمایشگاه آنالیز موادمخدر در استان البرز، گفت: با توجه به نیاز سنجی پلیس در تحقق ماموریت‌های خود، در سال 88، تصمصیم بر راه‌اندازی این آزمایشگاه تخصصی، درستاد مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی شد.

سردار مرتضی میرزایی افزود: از سال 91 تا به اکنون، در سه فاز، 18 استان کشور مجهز به آزمایشگاه تخصصی آنالیز مواد مخدر شدند و در آینده نزدیک، تمام استان‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند.

سردار میرزایی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه در این آزمایشگاه‌ها با نظارت سازمان ملل آنالیز و رصد می شود خاطرنشان کرد: از مزایای ایجاد این آزمایشگاه‌ها، این است که چنانچه مواد مخدری کشف شود، به طور حتم در این آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرارگرفته و مشخص می‌شود که این مواد از کشور دیگری وارد شده یا در داخل کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای این آزمایشگاه‌ها، تشخیص در نوع مواد و اجرای صدور حکم متناسب، در مراجع قضایی است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از340 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش کشفیات بوده که انتظارمی رود تا پایان سال جاری آمار کشفیات افزایش یابد.

میرزایی با اشاره به این که، پلیس در موضوع جمع آوری معتادان متجاهر، آمادگی لازم را دارد و می‌بایست زمینه جمع‌آوری آنها وجود داشته باشد افزود: اگر دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند این توانایی و آمادگی از جانب نیروی انتظامی وجود دارد که در مدت یک هفته، همه معتادان از سطح شهرهای کشور جمع آوری شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، در امر آموزش و پیشگیری بسیار تاثیرگذار بوده و به ارتقای خدمات و موفقیت پلیس در عرصه‌های مختلف و مخصوصا مبارزه با مواد مخدر کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۴۱۷۰۲۵