خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در البرز خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید روزانه نفت به 4 میلیون بشکه تا پایان سال 95 / واردات 16 میلیون لیتری بنزین در روز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تا پایان امسال تولید روزانه نفت به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش ایلنا در البرز، علی کاردر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های جهاد دانشگاهی پارک علم و فناوری البرز و نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی در این پارک علمی و تحقیقاتی، با اشاره به روند افزایشی و فصلی مصرف بنزین در ایام تابستان مخصوصا در تعطیلات گفت: در حال حاضر میزان واردات بنزین حدود 16 میلیون لیتر در روز است ولی با توجه به پایان تعطیلات تابستانی در نیمه‌دوم سال این میزان به 4 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاپایان امسال تولید روزانه نفت به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد، خاطرنشان کرد: 1/6 میلیون بشکه از نفت تولیدی کشور به مصرف داخل می رسد و بقیه صادر خواهد شد.

کاردر با مثبت ارزیابی کردن روند تعامل وزارت نفت با مراکز علمی و مخصوصا جهاد دانشگاهی افزود: وزارت نفت در سنوات گذشته در حوزه پژوهش همواره به دنبال تعامل با دانشگاه بوده ولی متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری و مالی سال‌های اخیر این وزارت خانه و کمبود بودجه‌های تحقیقاتی و پژوهشی شاهد نزول ارتباط بین وزارت نفت و دانشگاه بودیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به حساسیت‌های حوزه نفت و با وجود دغدغه‌های مهم و اساسی مثل تامین ایمنی در این صنعت خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است وزارت‌نفت با تعامل مراکز علمی و پژوهشی همچون جهاد دانشگاهی می‌تواند بسیاری از خلع‌ها و دغدغه‌های خود را در بخش های مختلف مرتفع سازد.

وی با اشاره به توان و ظرفیت بالای فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در راستای بهبود وضعیت تولید و اشتغال کشور، در وزارت‌نفت دنبال کاربردی کردن پژوهش‌ها هستیم که امیدواریم  این برنامه‌ها، با مساعدت مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مثل جهاد دانشگاهی سرعت بیشتری به خود گیرد.

کد خبر : ۴۱۰۸۲۱