خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات مشهد، شیراز و تبریز به بهره‌برداری رسید

با حضور استاندار خراسان رضوی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات مشهد، شیراز و تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی رضا رشیدیان در دومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، با بیان اینکه افتتاح مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات یکی از مهمترین خواست های شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: با آغاز به کار این مرکز زمینه برای توسعه خدمات ارتباطی بیش از گذشته در این شهرها، به ویژه مشهد به عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی شرق کشور فراهم می شود.

وی افزود: تحقق این مهم گام موثری در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می‌شود.

رشیدیان با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در سطح کشور به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و وجود ظرفیت‌های خاص در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: حضور سالانه بیش از 27 میلیون نفر زائر و مسافر داخلی و خارجی در مشهد مقدس زمینه توجه خاص به زیرساخت‌های ارتباطی آن را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان رضوی مشهد 2017 را یک فرصت مناسب در سطح ملی برای افزایش تعاملات با سایر کشورهای اسلامی در قالب دیپلماسی عمومی دانست و خواستار توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اجرای هرچه بهتر برنامه های این مناسبت و همراهی برای عملیاتی شدن پروژه های مربوط به آن شد.

وی از اتصال هزار و 700 اداره و مرکز در سطح استان به شبکه دولت الکترونیک خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا با اتصال دهیاری ها به این شبکه، میزان اتصال تا چهار هزار نقطه افزایش یابد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: گسترش حوزه فعالیت دولت الکترونیک در سالم سازی فضای اداری و اقتصادی، تسهیل تعاملات درون شبکه ای و تسریع در انجام فعالیت های اجرایی نقش موثری دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 95 درصد از ظرفیت تولیدی استان در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، گفت: راه اندازی کریدور علم و فناوری رضوی از طریق توسعه ارتباطات، رشد دسترسی به فضای مجازی، هزینه اندک زمینه را برای استفاده حداکثری از امکانات این بخش، افزایش تعاملات منطقه ای و بین المللی و دسترسی آسان به بازارهای هدف صادراتی فراهم می کند.

وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته برای تبدیل دفاتر ICT به مراکز پیش خوان دولت در روستاها تاکنون 400 موافقت نامه امضا شده و برای 170 مورد پروانه راه اندازی صادر شده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد  به عنوان پایتخت معنویی ایران اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: در همین راستا تلاش برای افزایش زیرساخت های ارتباطی در خراسان رضوی، همراهی برای اجرایی شدن 13 پروژه مربوط به مشهد2017 و کمک به راه اندازی کریدور علم و فناوری رضوی توسط این وزارت خانه دنبال می شود.

وی اجرایی شدن برجام را یکی از اقدامات موثر دولت برای افزایش تعاملات با سایر کشورها دانست و افزود: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این فرصت برای افزایش سطح شبکه ICT به عنوان پیشران توسعه کشورها برای افزایش تعامل با سایر کشورها استفاده شد.

واعظی با اشاره به اینکه گام نخست برای راه اندازی مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در تهران و همزمان با روز جهانی ارتباطات برداشته شد، تصریح کرد: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری برای توسعه شبکه ملی اطلاعات امروز در سه نقطه دیگر این بهره برداری صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توسعه متوازن تمام مناطق کشور به عنوان یکی از اصلی ترین سیاست های دولت تدبیر و امید، گفت: به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی در کشور و افزایش سطح برخورداری مناطق محروم و روستاها از این خدمات هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تامین ترافیک خدمات ارتباطی از داخل تنها 10 درصد بود، گفت: اکنون 40 درصد ترافیک مورد نیاز از داخل تامین می شود که در انتهای کار دولت یازدهم به 50 درصد می رسد.

واعظی ابرازامیدواری کرد: راه اندازی مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در سایر نقاط کشور زمینه را برای ارائه خدامات بومی درون شبکه در سراسر کشور فراهم کند.

کد خبر : ۳۹۰۳۱۱