خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در یاسوج مطرح کرد:

تولید و صادرات بعد از برجام رونق می‌گیرد/ باید صنعت را کنار توسعه گردشگری رشد دهیم

وزیر صنعت و معدن تاکید کرد که تولید و صادرات بعد از برجام در کشور رونق می‌گیرد و دولت به شدت در حال پیگیری این موضوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از کارخانه دنا صنعت یاسوج گفت: برای رونق‌بخشی تولید و صادرات بعد از برجام بایستی توجه ویژه‌ای به بخش‌خصوصی شود.

وی با بیان اینکه دولت بسترهای لازم را برای رونق‌بخشی به بخش‌خصوصی بکار خواهد گرفت، اظهار داشت: ما دنبال رشد تولید و صادرات در آینده نزدیک هستیم.

وزیر صنعت در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌ها نسبت به گذشته رشد بیشتری خواهد داشت و ما زمینه را برای فعال‌کردن واحدهای تابع‌پتروشیمی برای بخش‌خصوصی فراهم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از نرخ بیکاری در کشور به ویژه در کهکیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: راه کاهش نرخ بیکاری در این استان توجه ویژه به دو مقوله صنعت و گردشگری است.

نعمت‌زاده ادامه داد: ما بر این باوریم که باید صنعت خود را کنار توسعه گردشگری رشد دهیم و دولت در این حوزه نیز برنامه‌ریزی‌هایی در دستور کار دارد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با تقدیر از خانواده خسرو باقری که کارآفرین برتر کشور محسوب می‌شوند، ادامه‌ داد: ما امیدواریم بتوانیم بسترهای بیشتری برای فعالیت‌های چنین سرمایه‌گذارانی در کشور فراهم کنیم.

نعمت‌زاده از بخش‌خصوصی خواست دولت را برای تحقق برنامه‌های مختلف به ویژه کاهش نرخ بیکاری یاری دهند.

وی متذکر شد: دولت هم اکنون قصد دارد کانال‌های سنتی آبیاری را به کانال‌های صنعتی لوله‌گذاری تغییر دهد و این کار را در استان‌خوزستان در سطح وسیعی انجام دهد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، وزیر صنعت و معدن و تجارت برای بررسی و بازدید از برخی پروژه‌های صنعتی سفر یک روزه‌ای به استان کهیکلویه و بویراحمد داشته است.

کد خبر : ۳۸۹۳۵۱