خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان تکاب:

بیشترین میزان طلاق به دلیل نبود تمکن مالی خانواده‌ها رخ می‌دهد

فرماندار شهرستان تکاب گفت: بیشترین میزان طلاق به دلیل نبود تمکن مالی خانواده‌ها رخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، ایرج ثقفی در نشست کارگروه زنان و خانواده که با موضوع بررسی طلاق در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به زمینه‌های افزایش طلاق در جامعه گفت: برای بررسی علل افزایش طلاق و اتخاذ راهکار برای کاهش این معضل در جامعه، باید به مسایل اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها و زوجین توجه بیشتری شود.

ثقفی با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق به دلیل نبود تمکن مالی خانواده‌ها رخ می‌دهد، افزود: توانمندسازی جوانان از لحاظ فکری و عقیدتی در کنار بهبود اوضاع معیشتی خانواده‌ها و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق در جامعه ایفا کند.

وی تصریح کرد: برای کاهش طلاق باید مسائل اقتصادی و اجتماعی به خوبی واکاوی شده و خانواده‌ها باید با این گونه مسائل آشنا شوند.

فرماندار شهرستان تکاب افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مداوم و آموزش‌های علمی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی برای جوانان مقدمات کاهش طلاق در جامعه را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود اوضاع اقتصادی خانواده‌ها مهمترین و اصلی‌ترین راهکار کاهش طلاق در جامعه است.

کد خبر : ۳۸۳۵۹۴