خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم شیراز در مجلس:

استفاده نادرست از ابزارهای دمکراسی موجب استبداد می‌شود

منتخب مردم شیراز در مجلس گفت: اگر از ابزارهای دمکراسی به‌ خوبی و با نظارت صحیح و برنامه‌ریزی مناسب استفاده نشود،‌ نتیجه‌ای جز استبداد گروهی به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مسعود رضائی درنشست عمومی مجمع مشورتی توسعه استان فارس رسیدن به جامعه که در آن احزاب حرف اول را در موضوع‌های سیاسی بزند یک آرمان دانست و افزود: در چنین جامعه‌ای احزاب می‌توانند انسان‌هایی را برای ساختن جامعه تربیت و برای مسئولیت‌ها به مردم معرفی کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که در کشورهای توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته، گاه شیوه‌ها و ابزارهای اجرای دمکراسی، به استبداد گروهی تبدیل می‌شود، گفت: اگر قرار بر این باشد که  گروه اکثریت بدون توجه به اقلیت هر تصمیمی را بگیرند، نوعی استبداد شکل خواهد گرفت.

رضائی با بیان اینکه استبداد گروهی بسیار پر هزینه‌تر و سنگین‌تر از استبداد فردی است، با اشاره به لزوم توجه به اصل تفکیک قوا، گفت: قطعا هیچ نگاهی به اعمال نفوذ در دستگاه‌های اجرایی و سهم‌خواهی نداریم. تنها بعدی را که دنبال خواهیم کرد. داشتن ارتباط مطلوب با مدیران و دستگاه‌های اجرایی با هدف رفع موانع و مشکلات است.

رضائی یکی از وظایف مجلس را نظارت عنوان و تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند اگر ضعفی مشاهده شد، نظر و مشورت بدهند.

کد خبر : ۳۶۴۸۴۱